Duitse biefstuk, steak tartare


Duitse biefstuk! Steak tartare!

Tijdens ons bezoek aan Berlijn afgelopen januari kregen wij, nee, kozen wij een Duitse biefstuk als voorgerecht. We zaten in een echt Duits restaurant, de fa. Aigner. Geen grote kaart maar meesterlijke gerechten!!

Daar kwam dus ons voorgerecht, een mooi groot bord met midden op een rauwe, gehakte biefstuk met als kroon een rauwe eidooier. Verder was het bord voorzien van allerlei dingen die erdoor gemixt konden worden.
Erbij serveerden ze een vers gebakken boerenbrood. Als het mandje leeg was werd er geruisloos een nieuwe voorraad aangevoerd.

Dit gerecht was ons beiden erg goed bevallen en we hebben het er een paar dagen geleden weer over gehad. Zaterdag bracht ik Adrie weg naar de bus, hij ging met A58 op voor het beste koor van Nederland ( ze zijn vierde geworden!!) en ik ben op de terugweg even langs mijn favoriete Turkse supermarkt gegaan aan de Kamperfoeliestraat. Bij de slager lag zo’n prachtige steak dat ik die niet kon laten liggen en als bij blikseminslag dacht ik: zondagavond, Duitse biefstuk!
Het is nu zondagavond en alles staat voorgesneden, zo meteen alleen de steak nog met een mes zéér fijn snijden. Ja, nee, als je het volgens de regels doet moet dat met een mes en niet met de blender.
Deze keer geen vers boerenbrood, ik houd ook zondag, maar erg lekkere afbakchiabata’s van de Aldi!! Een goed glas wijn erbij en gezellig tafelen!!

Fijne zondag allemaal!!!
Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''