In de ban van de (bloem)knop


Hallo allemaal!

Een paar weken geleden ging ik op maandagmorgen naar de supermarkt en zag bij de daar gevestigde bloemist een bos tulpen. Een lentegevoel geeft mij dat altijd, dus hup, naar binnen en een bos gekocht. In de winkel stond een hele serie orchideeën. Daar kijk ik altijd verlekkerd naar maar weet nooit goed raad met zo’n plant.
De verkoopster gaf goede uitleg en de prijs(€ 6.95 - € 8.95) was ook te overkomen, dus twee mooie uitgezocht. Een tijgerprint(ha,ha) en een venusschoentje.

In de loop van de week nog een roze, veel geziene versie, erbij gekocht. Het venusschoentje is uitgebloeid en eraf gevallen maar er zit nog een prachtige knop!! De tijgeruitvoering had zelfs een tweede tak met knoppen.

Ik doe braaf wat mij aangeraden is door de verkoopster, weinig water, veel licht en ik sproei ze twee maal per week. De tak knoppen heeft zich inmiddels ontwikkeld tot bloemen, VIKTORIE!!!! Nu staar ik iedere dag nar het knopje van het venusschoentje, ik zou het haast willen lospellen. Vol verwachting klopt ons hart!! Zal deze ook in bloei komen of zat het knopje verdord en droog van de stengel vallen?!

Na de bloei is mij aangeraden de plant zes weken totaal te verwaarlozen. Daarna weer water te geven en eventueel wat mest. De orchidee schijnt dan weer helemaal in bloei te komen. Nou ja, eerst zien, dan geloven! Maar ik ga het proberen!!

fijn weekend!!!


The0.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''