Het oog van de naald

naald

Ook bij ons springt er wel eens een knoop van het hemd, hangt de zoom eruit of gaat er een naadje los. Naald en draad horen bij de standaard uitrusting zal ik maar zeggen.

Jaren geleden een kaartje met naainaalden aangeschaft en door verlies van die dingen waren ze ineens op.

Op onze Schotland reis liepen we een winkeltje binnen8271en wat verkocht men daar? Juist, naalden(onder andere). Per kaartje wel 40 verschillende , dus had ik voor iedere gelegenheid een naald in huis.

imagesCAFJEAD0

Nu was de tijd van repareren weer aangebroken en pakte ik het kaartje. Welke al ik eens nemen, die lange of liever een kort? De gulde middenweg bewandeld en een middelmaatje genomen.

Toen ik de draad door het oog wilde halen snapte ik waarom ze zo goedkoop waren, hier kon zelfs geen (bijbels) kameel meer doorheen!

kameel

Piepkleine oogjes en tot overmaat van ramp, hoe kleiner de naaldjes HOE KLEINER DE OOGJES!

knipoog

Zeker een half uur aan het proberen geweest met alle maten! Wat een gepriegel! Het kaartje naalden gaat in het plakboek van de Schotland vakantie en komt daar nooit meer uit. Deze week een pakje kwaliteitsnaalden aangeschaft, met mooie grote ogen. Voor die kameel ook een stuk makkelijker.

kameel

Goed weekend!

Theo-011

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''