Aanwaaien

 


Hallo, daar zijn we weer! nee, dezekeer geen belevennis op of rond het mooie Oud Charlois. Niet dat er niets gebeurd! Nee, er liep een Afrikaans jongetje met mij op en zijn schriele stemmetje: voorzichtig lopen anders val je meneertje. Ik dankte hem voor de wijze woorden e beloofde hem uit te  kijken maar hij was nog niet klaar. 'mensen moeten hun stoep vegen anders wordt het glad en val je'. Weer een slagzin om op een tegeltje te zetten, en ik zei dat hier in het stukje waar we lopen geen mensen woonden alleen het gemaal en het park. Een gezellige conversatie waar geen speld tussen te krijgen is maar we gingen met een zwaai  de andere kant op. 'Wie zou hier moeten strooien'? GODT' riep hij me toe! Die zorgt voor alles. Hij leefde helemaal op, en oreerde alwat hij geleerd had op de zondagschool envan de dominee. Het waren tergend veel stappen naar Yassam, hij ratelde maar door. Hij had er denk ik geen erg in dat ik er niet meer was. Bekomen van de preek deed ik mijn boodschappen. Ik liep langs het zout, mijn hand pakte drie bussen zout. bij de kassa zei de kassa dame '' goed dat je neemt, het is glad buiten'. ik heb maar niets gezegd over dat ik GODT een handje ging helpen. Die oude Baas moet ook uitkijken dat hij niet valt en een heup breekt. Op zijn grondpersoneel kan hij niet meer rekenen.

Ik had u iets heel anders willen  vertellen, al thans u  enig inzicht te geven waar die verhaaltjes vandaan komen. UIT HET NIETS! Als je de deur opengooit en fris de wijde wereld die Oud Charlois heet ingaat gebeurd  het jullie ook


en wordt alles veel, heel veel aardiger. nou moet ik even naar buiten, GODT helpen die heeft nog geen tijd gehad te strooien.


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''