Slaags





 Vrijdagmiddag trok ik mijn jas aan om naar de visboer te gaan om kibbeling te halen . Saar had ik al een paar weken zin in. wij hebbeb hiuer op Oud Charlios een knallemde visboer, twee bommen voorm de duuur maakte dat hij maanden dicht was en we er alleen bot vingen als we om kibbeling kwamen.

Ik passeerde Yasam en stak de Clemensstraat  over. plotseling ontstond er bijde geldmaat een worsteling. Een man en een razende vrouw waren aan het matten geslagen waarbij de vrouw als een razende te keer ging.Tjongejonge dacht ik, vast iets met het geld wat gepind is en ze niet af wil geven. De vrouw vrouw deelde nog een 7 klapper uit waarna de man haar in de drie dubbele maststeek probeerde te nemen. Het lukte matig. hhij draaide zijn gezicht naar de geldautomaat. Ik keek in echtgenoot A.!!!!! NEe, dat kan niet! De vrouw kwam los en wilde weer erop los slaan maar werd gestopt door toegesnelde familie. die zette A uit de wind en probeerde de vrouw tot bedaren te brengen. Ik was er inmiddels naar toegelopen en wilde de vrouw een knal voor  haar kanis geven met mijn stok, maar A. kreeg ruim baan . Een politi wagen aan de overzijde van de straat had de commotie gezien en kwam polshoogte nemen. hij keek war de andere partij uithing maar die waren als sneeuw voor de zon verdwenen. 

De vrouw  had voor A. gepind en was weggelopen richting dubbelgeparkeerde auto en A. was aan het pinnen geslagen. terwijl hij stond te wachten op het geld was de vrouw terug gekomen en riep iets over geld en een nummer van de storingsdienst. A. zei dat hij bijna klaar was en dat zei dan haar gang kon gaan. Dat was genoeg om dit wijffie als een Tasmaanse duivel te keer te laten gaan.



Je loopt nu heel anders langs de Geldmaat. Maar we blijven positief

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''