de Compact voor Jeanneke en haar actie!!



Beste weblogvrienden,

Afgelopen donderdag, 24 november, heeft Jeanneke Barnas haar bahacompact ontvangen!! Voor haar gaat er weer een wereld voor haar open. Geluiden die al tijden niet meer gehoord werden zijn plotseling weer terug. Heel veel luisterplezier Jeanneke!
Dit schrijft zij er zelf over in een mail aan mij:

Het is één groot feest!
Hij gaat nu wennen, of liever gezegd: ik ga nu wennen aan al die geluiden en indrukken. De hond die zijn poten likt, uit zijn waterbak staat te slobberen, het tikken van de klokken, het klakken van hakken op straat, in de winkel en in huis, gezoem van de pc, mijn God wat is er een hoop te horen! De tv hoeft niet meer hard, ik hoor mijn eigen stemgeluid in de ruimte om mij heen. Het is werkelijk net of mijn linkerkant nu pas gaat leven. Zo'n open gevoel... het is ook net of ik anders kijk en zie met die ogen van me. De baha is voor mij persoonlijk, op de geboorte van onze kinderen na, het mooiste geschenk in mijn 50-jarig bestaan.
Ik ben echt zó gelukkig met dit toverdoosje!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Jeanneke en haar man Hans doen ook veel voor mensen in Bosnië, en ze vroeg mij onderstaande actie eens op te nemen op mijn weblog

Stichting Bosnische Toekomst
Stiemsterwei 34
9133 NC Anjum
0519-321636 mobiel 06-45768042
email: jp.barnas@chello.nl
postbanknummer 4642266
K.v.K. Leeuwarden 01103717
www.bosnische-toekomst.nl

Project Huurhuis.

Wij zijn op zoek naar sponsors voor ons project -Een huurhuis in Travnik- voor de twee families met kinderen die nu nòg steeds in de asbest barak Samacki dom zitten, want van wonen kun je in die omstandigheden niet spreken.

Voor 1 Euro per maand ( = 12 Euro per jaar, gaarne in één keer te storten ) helpt u mee aan de verwezenlijking van die, hun en onze, droom.
Het is onze bedoeling om in ieder geval de eerste twee jaar de huur van een huis voor onze rekening te nemen, terwijl wij de moeders op weg helpen in de maatschappij en naar een betaalde baan.
Als zij eenmaal een inkomen hebben, kunnen zij van lieverlee de huur zelf gaan betalen en wij zien dat als haalbaar in een paar jaar.

Een huis voor zeven personen in Travnik kost 100 à 150 Euro huur per maand. Meestal wordt van de huisbaas een vooruitbetaling van een half jaar of een jaar gevraagd.
Eind april 2006 gaan wij naar Travnik om een huis te huren. Het liefst nemen wij dan de huurpenningen voor het eerste jaar mee!

Help de moeders met kinderen uit Samacki dom in een fatsoenlijk huis, aan een menswaardig bestaan met toekomst en word nu sponsor voor 12 Euro per jaar ( = 1 Euro per maand, het statiegeld van vier frisdrankflessen... )
Alstublieft! !!!!
Dankuwel!

Hans en Jeanneke Barnas.

www.bosnische-toekomst.nl

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''