Sinterklaas voorbij, Kerst in het verschiet




Hallo beste blogvrienden!

De drukte van Sinterklaas in achter de rug. En de kerstkriegels komen eraan. Het gaat de komende weken drukker worden met repetities en diensten voor de kerst. Gisteren repetitie gehad met het gemengd koor Huijbergen. We hebben eerst de dienst van zondag doorgenomen en daarna hebben we ons op het kerstrepertoire gestort. Een half uur voor het einde heb ik de heren vrijaf gegeven en doorgegaan met de dames. Vooral de mis van Vermulst die gezongen gaat worden zat bij de dames niet zo lekker. We hebben drie kwartier stevig kunnen werken en dat werpt vruchten af. Het was voor mijn oren dubbel werken.
Ik draag tsijdens de repetitie ook mijn achter het hoortoestel en moet erg goed opletten om alles goed te horen. Het was gisterenavond een genoegen vooral toen ik hoorde(en zij zelf ook) dat ze precies deden wat ik van ze wilden. Geen benadrukken van een lettergreep maar mooi, legato zingen. Heerlijk om te horen.

Vanmorgen ook een mailtje mogen ontvangen van D i r k Berkhout uit Perth, West Australië. Hij reageerde onder andere op een item over reflextherapie op het oor.
Hier volgt zijn mail:

Beste Theo,
Kwam toevallig op je website terecht, toen ik zocht naar informatie over baha's. Ik ken Jeanneke al jaren en heb met interesse haar belevenissen gevolgd. Vond ook je dagboek en het plaatje van het oor met de reflexologie punten. Het was natuurlijk maar een grapje, hè van die dunne vingers die men zou moeten hebben om de punten te behandelen. Je kunt een puntig voorwerp gebruiken (zoals een oude ballpoint pen) of als je niet op je nagels bijt, kun je die gebruiken. Ik doe al jaren een dagelijkse behandeling met mijn nagels als ik 's morgens onder de douche sta. Je behoeft niet vreselijk nauwkeurig te zijn en een algemene behandeling neemt maar een paar minuten.
Je mag deze boodschap in je dagboek gebruiken tot nut van het algemeen.
Groetjes van een 83-jarige
D i r k Berkhout uit Perth, West Australië

Ik kwam het plaatje op internet tegen en heb het geplaatst omdat het met oren te maken had. Ik hoop dat ik een serieus artikeltje kan schrijven over dit onderwerp, in samenwerking met Dirk from down under.

Dirk, hartelijk dank voor je spontane reactie! Ik hoop dat we contact houden.

Zo beste vrienden, tot zover vandaag. Ik beloof jullie morgen of zaterdag een nieuw artikel.

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''