Er kwam een verzoek......cantor worden


Een week of zes geleden ontving ik een mailtje van dominee Cohen Stuart-Fens. Heel voorzichtig werd er gevraagd of ik misschien tijd en zin had om cantor te worden van de cantorij in de PKN gemeente Woensdrecht. Al kwam die vraag heel onverwacht, deze keer stond ik niet gelijk te roepen dat ik er NIET MEER AAN BEGON! Nee, het begon te kriebelen. Zij weet van mijn oorproblemen en dat ik een BAHA gebruik maar dat mocht de pret niet drukken. Haar gemaild dat ik er over wilde denken en dat we in ieder geval een afspraak moesten maken. Dat gesprek volgde enkele weken later en er waren ook twee dames van de cantorij bij. Het werd een lang en gezellig gesprek en afgesproken dat ik de eerste dinsdag op de repetitie zou komen.
Zogezegd, zogedaan. Ik ontmoette die avond een groep zeer enthousiaste zangers en een bevlogen organist(Alex).
Toen ik ’s avonds naar huis reed was ik om, maar ’s nachts zag ik weer van allerlei problemen. Toch niet doen? Of…..wel? Neeee…….? Ja…..!!? Toen ik woensdagavond terug kwam van de repetitie met het gemend koor Huijbergen was de kogel door de kerk: ik doe het!!
Ondanks die vervelende oren wek ik met twee koren en het gaat naar ieders tevredenheid, dus waarom zou dat bij de cantorij ook niet kunnen?? Ik vind het boeiend om eens in een andere kerk rond te kijken en bij te dragen aan de dienst. Een uitdaging om met een groep mensen te gaan zingen. Mij te verdiepen in de in protestantse kerk gebruikte muziek.
Ik heb vorige week ja gezegd en krijg er steeds een beter gevoel bij, dit moet lukken.
Ik begin 9 januari 2007 en werk tot de Pasen, daarna evalueren we de afgelopen tijd en beslissen we of we verder gaan. Slechthorend misschien maar ik ga niet bij de pakken neerzitten!

Groeten!

Theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''