Verkouden, geen gehoor!



Zondagmorgen gewoon naar Huijbergen om het koor te dirigeren. Het was stralend weer. Op de middag begon ik goed verkouden te worden en op de avond zat ik met rode loopneus, hoofdpijn en steeds minder wordend gehoor op de bank. Tjonge, dat ging even snel!
Om 21.00 uur beroerd en behoorlijk doof naar bed. Vooral als ik de baha afdeed was het gehoor slechter dan slecht.
Maandagmorgen was het geen steek beter, mijn hele hoofd zat vol rommel en de oortjes waren volledig geblokkeerd. De baha bracht de nodige uitkomst maar zo aan het werk gaan zat er niet in. Dus de uitvaart van dinsdag afgezegd. Ik gebruik bij mijn koorwerk namelijk ook mijn ‘achter het oor’ toestel en dat had nu weinig tot geen effect. De baha alleen versterkt niet genoeg.

Dinsdagmiddag begon mijn oor(rechts, links doet niets meer) weer te ‘ploppen’!! Hé, het geluid ging weer aan!! Gelijk mijn aho geprobeerd en door deze op extra te zetten kwam er weer geluid binnen!! mooi op tijd want dinsdag ’s avonds is cantorijavond!!
De repetitie was erg leuk, we hebben een Braziliaans lied gerepeteerd, een Peruaans gloria en een Spaanse canon. Die canon zat behoorlijk snel en klinkt erg mooi. Tijdens de repetitie een paar keer geluiduitval gehad en moest behoorlijk snuiven om de druk weg te halen. Maar de repetitie ging goed.
Vanavond gaan we naar Huijbergen voor de repetitie. Vrijdagmiddag repetitie in Ossendrecht met het dameskoor en zaterdagmiddag om 13.30 uur een huwelijk in Huijbergen. Zondag heb ik voor het eerst sinds tijden een zondag vrij, Lisette heeft de dienst genomen. Het plan opgevat om samen met Adrie naar de Stekjesmarkt te gaan hier in Bergen op Zoom. Er kan op het terras nog wel een plantje bij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''