TOMTOM,RINGRING!!



Een paar dagen geleden reed ik de garage uit en kwam aan de weg, gelijk met een andere auto. We volgden elkaar naar het winkelcentrum. Daar aankgekomen parkeerden we niet ver van elkaar en stapten uit. De mevrouw uit de andere auto demonteerde haar telefoon, radio, en navigatiesysteem. Zou ze zonder navigatiesysteem de weg naar het winkelcentrum niet geweten hebben vroeg ik mij af. Alles werd in de handtas gestopt en mee naar binnen genomen. Ze bleek niet de enige te zijn want nu ik er op stond te kijken zag ik dat in 6 van de 10 auto’s een beugel tegen de raam geplakt of op het dashboard zit om navigatie of telefoon te bevestigen. Voor vrachtwagenchauffeurs, vertegenwoordigers, artsenpost, bezorgers kan ik begrijpen dat een TOMTOM een enorme besparing van tijd en moeite oplevert. Geen uren zoeken of rond dwalen in een wijk met eenrichtingverkeer. Maar voor een ritje naar de supermarkt?


Nee, het is geen jaloezie maar mensen kijken je soms vreemd aan als je zegt geen TOMTOM te bezitten. ‘’Hoe kom je er dan??’’ is de vraag. Ik zelf ‘bestrijk’ een gebied 30 km. rond Bergen op Zoom en weet me met een kaart supergoed te redden. Moet ik eens een wijk in Roosendaal in, zoek ik dat op internet even op. Ik heb ook nog een oud Shell stratenboek maar uitbreidingen van na 1997 zijn daar niet meer in te vinden.


Een GSM heb ik wel maar die staat (bijna) nooit aan. Mijn baha reageert zeer knorrig op de door het apparaat uitgezonden golven. Als ik eens weg ga, een dag, dan zet ik het aan zodat Adrie kan smsen en dat werkt prima! En als wij in het buitenland zijn gebruik ik het toestel om naar huis te bellen. En weet je: niemand heeft dringende, spoedeisende boodschappen! Nooit!

Groeten!!


Theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''