Koorkoeken!


Koeken.

Bijna iedere week is er op het koor wel een jarige of een gelegenheid om iets lekkers bij de koffie te nuttigen. Dat was vroeger een Mariakaakje, later een bokkenpoot maar tegenwoordig voorziet de plaatselijke bakker de dames( en mij) van de heerlijkste koeken.
Vruchtensloffen, aardbeigebak, of een nog warme appelflap wordt opgesmikkeld na een vaak pittige repetitie.
Na de repetitie is het altijd hét moment om gezellig te ontspannen en als koor, samen koffie te drinken en de laatste ontwikkelingen in het dorp door te nemen. als dat dan nog vergezeld kan gaan van een verrukkelijke koek…… wat wil je dan nog meer????!!!
Het is maar zelden dat ook ik blijf voor de koffie, meestal vertrek in gelijk na de repetitie( ik word tevoren bijgepraat )
Op een keer is het een van de dames opgevallen dat er een koek over bleef, en dat is nou ook weer niet de bedoeling!! Ik kreeg mijn koek, in een servet, mee naar huis. Ze vonden dat toch ook niet je dat, want Adrie??? Wat kreeg Adrie dan??? Daar is het volgende op gevonden: de bakker levert een doos(of twee) met verrukkelijk bakwerk EN een zakje met twee koeken. Voor Adrie en mij.
Nou vraag ik je: is dat lief of niet???!!!!
Vanavond, eigenlijk terwijl ik dit schrijf hebben wij, Adrie en ik dus, een heerlijke aardbeienslof bij de koffie! Lieve Liza, van harte proficiat met je verjaardag en dank voor deze heerlijke traktatie!!!

Zondagmorgen ben ik in de protestantse kerk aan het werk. De cantorij zingt en sluit na de dienst het werkjaar af met een High Tea. De leden van de cantorij zorgen voor de ‘hapjes’. Ik heb het recept mogen kiezen voor chocolade makarons. Voor de zekerheid heb ik ze vorige week een keer gebakken!! Je weet maar nooit!!
Begin augustus start de cantorij weer, 14 september worden we weer verwacht op Startzondag!
Fijn weekend allemaal!!
Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''