Nieuwe hoortoestellen!


Voorzien van nieuwe hoortoestellen.

Het moest er eens van komen. Na ruim 8 jaar ging mijn AHOtoestel kapot en waren de kosten van reparatie te hoog om ze nog uit te voeren. Omdat ik dit toestel altijd gebruik bij mijn repetities en diensten is het van belang dat ik er van op aan kan.

In de tussentijd draag ik ook al weer bijna 6 jaar de BAHA en raakt deze, door dagelijks minimaal 12 uur in gebruik, ook versleten. De KNO arts stuurde mij voor beide ‘’oorbellen’’ naar het audiologisch centrum( Auris) voor een hoortest waarna ik naar de winkel kon voor mijn AHO en de BAHA-aanpassingen door het audiologisch centrum (Auris) geregeld kunnen worden.

Deze keer kwam ik bij Schoonenberg uit voor de AHO. Omdat ik erg veel eisen heb als het op hoortoestellen aankomt vielen er al veel toestellen en merken af. Puntje bij paaltje kwam ik toch weer bij Phonak terecht vanwege de vele mogelijkheden, die ik ook allemaal gebruik. Die Zwitsers hebben verstand van uurwerken maar wat hoortoestellen betreft zijn ze erg goed!!

Gekozen voor de Versatá van Phonak. Wat een heerlijk toestel, het denkt met je mee.

7 Meedenkende programma’s en een automatische telefoonstand(springt zodra de telefoon bij je oor komt in een extra versterkende stand, en automatisch terug). Natuurlijk moest er een MLschoentje onder om de microlink te kunnen ontvangen.

De BAHA werd door audioloog Ebbink bekeken en hij had een testtoestel om het eens te proberen voor een week. Een BAHA met grote versterking. Deze een week testen en daarna een dag of vier de Cordell ( de zwaarste uitvoering).

De Intenso was een erg fijn toestel, goede versterking, duidelijke ML verbinding en beter af te regelen. Jammer genoeg geen T-stand. Ik was erg tevreden en ruilde het toestel maandag om voor de Cordell. Versterking nog beter maar doordat de mcirofoon niet op je hoofd zit maar in een kastje waar de batterij in zit had ik veel last van bijgeluiden. Het is ook een erg ouderwets gezicht zo’n kastje, ik voelde me erg ongemakkelijk.

Afgelopen donderdagmiddag overleg met een begripvolle en meedenkende audioloog en tot de slotsom gekomen dat de nieuwste Intenso de beste oplossing is. Deze is nu besteld en zal over een paar weken klaarliggen.

Dan ben ik weer helemaal geüpdate. Zowel mijn AHOtoestel als mijn BAHA zijn verbeterd en maken het werk/leven een stuk aangenamer.

Theo.



Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''