De Quirinuscantorij


Hallo allemaal,

Enkele weken geleden werd ik gevraagd of ik interesse had om cantor te worden bij de Quirinuscantorij. Zij verzorgen de zaterdag/ zondagviering in de rk-kerk in Halsteren.
Er volgde een korte kennismaking met het bestuur. Het probleem bij de cantorij was dat er een goede dirigente was maar deze niet bij de uitvoering aanwezig kon zijn. Dat levert veel stress en spanningen op tijdens zo’n viering.
Wij konden elkaar aardig vinden en besloten het maar eens te gaan proberen.

Afgelopen zaterdag eens naar ze gaan luisteren, en het probleem werd mij direct duidelijk. De koorklank was goed, dus een mooie basis om te beginnen. Na de viering kennis gaan maken met de leden. Dat was een warm onthaal, alle aanwezigen gaan ervoor!!
We hebben besloten dat ik op woensdagavond, de 17e februari mijn eerst repetitie met hen ga doen.
Paaswake in het vooruitzicht. Het geeft mij een goed gevoel, gemotiveerde zangers die er iets van willen maken. De afgelopen dagen al wat mailtjes gewisseld met bestuursleden. Zij zullen mij wat in moeten werken en dat lukt uitstekend. Lang leve de mail!

Afgesproken is dat er een proeftijd is, zodat we aan het einde van die tijd de zaak eens evalueren, dat werkt goed voor alle partijen.

Op een vruchtbare, muzikale tijd samen!

Theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''