Quirinuscantorij in actie.


Vanmorgen om 8.45 uur naar Halsteren, om daar samen met de cantorij een viering te verzorgen. Het regende zo dat het leek of je er extra nat van werd, brr, niks voor een zondag.
Ook Jan dekkers was al van de partij om alles klaar te zetten, stoelen, petieter en het verzorgen van de benodigde boekjes. Niet alleen in de kerk is Jan actief maar ook in onze repetitieruimte is hij volop bezig zodat het de cantorij niets ontbreekt.

Nog geen tien over negen was ook Rien aanwezig en ging gelijk zijn muziek nazien, maar alles klopte.
Met pastor Egbert Bornhijm de orde van dienst nog even doorgenomen en vervolgens een zeer goed opgekomen cantorij laten inzingen.




De viering begon stipt om 9.30 uur met een bekend openingslied. Toen ik mij bij het tweede couplet omdraaiden stond ik voor een groot koor, de mensen in de kerk, die uit volle borst meezongen! Dat werd gedurende de viering steeds meer. Goed zo mensen, dat is pas samen vieren!

Na afloop snel naar achteren om mijn camera te pakken en nog snel een paar plaatjes te schieten. Nol Consemulder, onze vaste organist, deed ook vandaag weer zijn best.
Een leuke groep mensen die bezig zijn met de viering. Dat kun je goed merken als we een lied afwisselend zingen, dames heren, allen. Ik kan de combinatie maken zo ik wil, de cantorij volgt en maakt geen fouten. Een bewijs dat ze goed geconcentreerd zijn.

cantorij in actie



Nol aan het werk

ze zingen het hoogste lied

De cantorij tref ik woensdagavond weer. Op naar Pasen!

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''