Strijken.

Hallo allemaal,

man_11_22

Al jaren en jaren strijkt ma Leenders iedere week 14 overhemden. Soms 16, soms 20. Maar doordat zij momenteel wat in de lappenmand zit heb ik zelf de bout ter hand genomen. Ik hoor altijd van de buurvrouwen dat het zo aardig strijken is als je voor de raam gaat staan in de slaapkamer( uitzicht op parkeerplaats en hoofdingangen). Dus, ik ook niet gek, wilde dat eens proberen.

dyn008_original_242_255_gif_251

Strijkplank opgesteld, hemden klaar gelegd, bout warm dus het ‘’feest’ kon beginnen! Het eerste hemd viel niet veel te beleven, misschien ook omdat ik zelf in beslag werd genomen met de handelingen die het vergt om een hemd te strijken. Maar al snel had ik de slag te pakken, en kreeg ik tijd om naar buiten te kijken.

vrijgezellen

Er stopt een grote blauwe auto, even later stapt er een meneer uit met een map in zijn hand. Wie is dat?? Makelaar? Dokter? Dominee?

Hé, een rood autootje! Er stapt een verwaand blond vrouwtje uit die meteen iets groots uit de kofferbak haalt en naar het eerste trappenhuis brengt. Ze blijft wel lang plakken…..

strijken

Er nadert een Duitse auto, parkeren, openen de kofferbak en zetten twee koffers neer. Even zijn ze verrast, ze moeten hier niet zijn maar in het hotel, een goed 100 meter verder.

 

Hé, de diepvrieskoning! Een veegwagen, die alle blad opzuigt. Drie oude vrouwtjes die op visite gaan. Een verkreukeld mannetje meteen bijzonder loopje.

Voor ik het weet ben ik door de strijk. De dames hebben gelijk! Je ziet nog eens wat!

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''