Kaas

19

Kaas,

Wat zou je het meeste missen als je vijf jaar in Indonesië of Turkije zou wonen? Het net zo’n vraag als: wat zou je mee nemen als je op een onbewoond eiland zou moeten bivakkeren? Ik stel me zo voor dat er gebeld wordt aan de voordeur. Daar staat Gaston met cameraploeg en op de achtergrond klinkt trompetgeschal. ‘’ U heeft een verblijf van 26 weken gewonnen op een onbewoond eiland!!!!!!! Daar zit ik nu net niet op te wachten, maar goed, je speelt mee ( als je niet meedoet krijg je niet de bonus, de Mercedes 230 cabrio.

hutkoffer-tr

De hutkoffer wordt in beeld gebracht en de kijkers vragen zich af wat er allemaal in zou gaan! De spanning stijgt …… en dan plotseling: RECLAME. 8 minuten lang komen er producten voorbij die ik niet nodig heb. Wat doe ik met Senseo- pads, maandverband, vloeibare zeep, of afbakbroodjes??? Het verwarmen van eetbare zaken moet op een vuurtje.

Maar goed: ik ga daar naar toe en neem mee:

Drie blikken confit canard

16 flessen goed rode wijn

24 flessen sublieme witte wijn

24 rollen water biscuit

2 rollen roomboter

En KAAS,

uimages_in_kaas

Veel kaas.

Het gezegde verhaalt: wat van ver komt is lekker. Wij hebben een goede vriendin in Friesland: Jeanneke. Een schat van een meid! Als we weer eens smachten naar Friese nagelkaas stuur ik een mailtje naar haar en zij gaat op pad om een goed stuk te vinden. Niet alleen een mooi stuk maar ook een passende vorm. Het brokje kaas MOET door de brievenbus passen i.v.m. de verzendkosten.

Muizen-muizen-bloemen-rijgen

Zij gaat op pad en heeft een kaasboer die een heerlijke kwaliteit levert. Thuisgekomen verpakt ze het, plakt er voldoende zegels op en stopt het in de brievenbus. Een dag later ploft het bij ons in de brievenbus..

Heerlijk!!!!! Na het eten schenken we een heel klein glaasje port in en snijden blokjes van een stukje kaas. Vooral zuinig zijn, Friesland is niet naast de deur!!!

friese-nagelkaas

Vorige week was ik in Ossendrecht en trof op het marktje een goed gesorteerde kaasboer: de Kaasruiter. Een dikke plak Nederlandse blauwader, een vorstelijke plak Passendaeler,en…. Een stukje Friese Nagelkaas. Niet origineel uit het gedeelte van het land van herkomst, maar wel lekker!

sign77kaas

De echte Friese nagelkaas is het beste! Ik zal Jeanneke weer eens mailen….

Theo.

Reacties

Jeanneke zei…
Ha GKV!

Je hoeft me niet te m@ilen hoor, voor een stukkie Friese n@gelk@@s. Maandag is het de eerste boodschap die ik zal doen. Vandaag gaat niet lukken, omdat ik bijtijds vertrek naar Nunspeet, voor de verjaardag van Gerben. Zondag kom ik terug; heb ik ook nog lekker de tijd om van mijn heerlijke kleindochter Nine te genieten. Let volgende week maar op de post. Lieve groetjes en fijn weekend!

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''