De mixer der mixers.

kitchen-aid-mixer

Stukken……HELP!!

In een kookblad dat ik gekocht had op Rotterdam airport stond een leuk recept over het zelf spekjes maken. helemaal niet ingewikkeld, niet wat ingrediënten betreft maar…een goede mixer was noodzakelijk. Al twintig jaar ‘’behelp’’ ik mij in roer-, klop-, en kneedhandelingen van mijn Kitchen Aid.

kitchenaid_mixer

Tijdens een verblijf in London wandelde wij bij Harrods binnen, gewoon oom rond te neuzen en vooral niet te veel te kopen. Op een van de vele verdiepingen stonden over een grote lengte de Kitchen Aid machines, in vele kleuren en maten. Het was al een lang gekoesterde wens om er eentje te kopen maar de prijs was erg pittig!

Er kwam natuurlijk een verkoper op ons af en we vertelden dat het zulke mooie en degelijke machines waren, en dat we er over liepen te denken er eentje te kopen. Helaas voor hem niet bij Harrods want de stekker was Engels en past niet in een Nederlands stopcontact. Als dat het probleem was kon hij ons prima helpen!! Ze hadden dezelfde machines ook met een continental plug.

36_2

Na even bedenktijd hebben we het toch gedaan. De verkoper dribbelde naar de kassa, verwerkte professioneel onze creditcard ( dit was nog in de rits-rats tijdperk).

Na goedkeuring door Mastercard kregen wij een bonnetje, nee, geen mixer. Hij wenste ons nog een aangenaam verblijf in het warenhuis. Alles wat je koopt wordt afgeleverd bij het verlaten van het warenhuis aan een speciale balie. Alle dames en heren die daar werken zijn gekleed in een uniform en uiterst klantvriendelijk. Ze vonden het geen enkel probleem om al je aankopen in een door hen gewenkte taxi te proppen, de taxideur voor je te openen en je te bedanken voor je bezoek, have a nice day.

lijnblauwe%20roos

Het spekjesmengsel moest na wat oplossen en toevoegen van suiker en kleurstof zeker 20 minuten geklopt worden. Kitchen Aid heeft dat prima gedaan. Toen ik na een kwartiertje in de kom keek was die goed gevuld met ‘’spek’’.

Toen ik de volgende dag de KA pakte om slagroom te kloppen deed hij het niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!! HELP! ! ! !

KA servicebureau gebeld en die verwezen mij door naar een ander nummer in België. Contact opgenomen en kreeg te horen dat ik de zeer zware machine in moest pakken en op te sturen naar Rumst, België.

kitchen_aid

Er moet hier in de buurt toch ook wel een reparatiebedrijf te vinden zijn die mijn KA na kan kijken en repareren????? Weten jullie iemand ????? laat het even weten!!!

monteur

MAKE MY DAY!!

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''