Een boeket van vieze blaadjes.

Vieze blaadjes.
Als ik naar Ossendrecht rijdt zie ik het groene lover langzaam overgaan in prachtige gele, rode en bruine kleuren. Na een najaarsstorm zijn alle bladeren van de bomen en wachten we op de winter. Op mijn weg naar Ossendrecht zag ik een ENORME struik met de meest prachtige bladeren staan. Diep roodbruin, prachtig gewoon. Gisterenmorgen maar even gestopt en er drie/ vier takken van geplukt.
IMAG0204
Bij thuiskomst zag ik een buurvrouw die een week geleden hetzelfde had gedaan maar op een andere plaats, en zij was haar herfstpracht inmiddels al weer kwijt. Geen blad meer aan de steel!
IMAG0205
In de lift naar boven keek ik eens naar mijn gebladerte, en ja hoor, daar viel het eerste blad! Vanmorgen om 6.55 uur de takken op tafel gelegd en ALLE bladeren bij de aanzet voorzien van cementlijm. Met een satéprikker gaat dat vlot en schoon. Toen ik vanmiddag van het dameskoor Halsteren kwam heb ik bij binnenkomst eerst onze teckel een hondenkoekje gegeven en een tak met gelijmde bladeren op gepakt. Schudden!!!! Alles bleef zitten!!!!! Tot de advent zit het in ieder geval vast aan de takken!
2r5rkzmbbtt

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''