Kerstverlichting ge-update!

 

Geen kapotte lampjes!

In mijn kindertijd waren we net de kaarsjes in de kerstboom voorbij. Langzaam werden er snoeren met elektrische kaarsjes of eikeltjes mode, maar waren toch behoorlijk duur! Mijn vader had een vriend die thuiswerk deed voor de Splendor en die fabriceerde de snoeren. Hij had zoveel werk dat hij mijn vader vroeg hem een dagje te helpen, in ruil voor twee snoertjes kerstverlichting. Een kaarsjessnoer en een gekleurde eikeltjessnoer.

vintage-kerstlampjes

In 1980 begon ik zelf met het verkopen van kerstartikelen en kreeg al snel te maken met de nieuwste vinding: de minilichtjes! Leuk hoor, maar ALTIJD trammelant! Altijd was er wel een lampje kapot maar als de tweede kapot ging viel het licht uit en kon je je ongans zoeken welke kapot was. menig mens heeft de kerstboom opgetuigd en afgetuigd voor het kerst was.

18

Tot op de dag van vandaag heb ik altijd een hekel gehad aan die snoertjes en de laatste jaren kosten de snoertjes van 150 nog geen € 5,00.

0

MAAR…………. vanmorgen twee nieuwe snoertjes gekocht met ‘’warm wit led-lampjes’’’. De wetenschap dat we er weer jaren tegen kunnen, zonder storing en nog voordelig in gebruik op de koop toe!

led_kerstverlichting3

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''