een lief castrolleke.

Een pannetje van niks. Nou……..

IMAG0373

Toen ik dat kleine zwarte geëmailleerde pannetje kocht in de GB in Antwerpen. Eens in de zoveel tijd ga ik naar de supermarkt in België, meestal Kapelle, maar als we beiden zin hebben rijden we naar Lille (F). Wijnen, eendenlever, vele soorten uienconfit, Italiaanse meelsoorten voor het bakken van stokbrood of het maken van pasta.

IMAG0372

Kortom, zaken die ze hier in de supermarkt niet direct hebben.

Zo kwam ik al weer vele jaren gelden bij de GB en zag daar een lief klein zwart mannetje staan, niet om aardappels in te koken maar een lekker sausje in bereiden gaat heerlijk. De dame achter mij in de rij zag mijn panneke en zei: u zult wel veel van koken houden, ja, nee, ik wil niet bemoeiziek zijn maar ge hebt daar zo’n lief castrolleke uit gezocht.

Veel recepten van sauzen gaan uit van een veel te grote hoeveelheid, en terug rekenen naar een kleinere hoeveelheid is vaak lastig. Ik doe dat meestal op gevoel. En met zo’n klein pannetje heb je direct zicht op de hoeveelheid.

IMAG0375

Vandaag een lichte saus met peterselie, bieslook en roomboter. Heerlijk bij de asperges die we vandaag eten. De gekookte aardappelen kun je zo lekker dippen in de saus. Wat goede ham erbij, een eitje en het feestje kan beginnen.

salade1

 

smakelijk, en een goede bekomst!

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''