Nieuwe huisgenoot.

100_1171nnafewe

Na het sterven van Youri merkten wij al heel snel dat een huis zonder huisdier gewoon een leeg huis is.

Terwijl ik ontbijt maak valt er een stukje worst op de grond, ….. en dat bleef liggen. Normaal gesproken was Youri er als de kippen bij om nog voor je kon bukken het gevallene te nuttigen.

Wij waren het heel snel eens dat er weer ‘’iets’’ moest komen. Geen marmotje, hamster of goudvis maar misschien een poes. Eentje uit de opvang misschien. Dus een mailtje gestuurd naar H’onderdak of we geen poes op proef konden regelen. Binnen een kwartier was er een berichtje terug dat het geen probleem was en zij al een poes op het oog. Roos!

Sinds afgelopen maandag is zij onze huisgenoot, en we willen haar nu al niet meer kwijt.

Hier een berichtje van Roos aan haar opvangvrienden in H’onderdak.

Het afscheid van het asiel was niet bepaald pijnloos, het chipje zit ergens in mijn nekvel en was niet aangenaam. Maar, verder heb ik bij jullie niet te klagen gehad!! Een lekker schoon verblijf, lieve mensen en goed eten. Dat ze daar al zo snel een nieuw baasje zouden vinden had ik niet gedacht, maar dat is me een potje leuk hier!

clip_image002

Picture it :

Word ik opgehaald door ‘’de strik’’ en in een nieuw reismandje gepropt en vertrekken we met de auto. Wat ik zo inschatte was het niet ver van jullie vandaan. We reden een garage in en gingen met de lift (een lelijk groene kooi) naar boven. Daar werd op mij gewacht door Adrie. Leuk hoor, beslist, maar ik wilde eerst wel eens kijken waar ik nu weer terecht ben gekomen. Als een weerlicht schoot ik door het huis, kamer in, kamer uit,kastje in, kastje uit, wc, badkamer, slaapkamer en de binnenberging. Dit laatste is mijn domein, want daar staat mijn bak, mijn krabpaal, mijn ontbijt en avondeten wordt er geserveerd en daar liggen mijn speeltjes. Ook bleken ze een poezenmand te hebben met internetaansluiting! Ook lag er al een kussen in de vensterbank waarop ik heerlijk in de zon kan gaan liggen. Als verrassing lag daar een bolletje wol en daar heb ik toch een lol mee gehad! Ik moet nodig leren breien!

clip_image004

Eind van de middag werd ik toch wat moe, en kroop ik lekker in mijn nieuwe mandje, na eerst een lekker bakje vlees had genuttigd. Toen ik weer uitgeslapen was kwam er visite, een heel aardig vrouwmens die als binnenkomer een speelgoedje mee bracht. Leuk hoor, met een belletje! Nou had ik geen zin om overdreven veel met dat speeltje te doen want voor je het weet zijn de twee baasjes jaloers ( ‘’heeft ze 12 speeltjes, is ze alleen blij met zo’n gebreide bal’’!!!).

clip_image006

Rond 22.30 gingen ze de lampjes uit doen en naar de badkamer om met wit schuim om de mond en een borsteltje een ritueel uit te voeren( wij katten doen zulke dingen niet). Slaap had ik nog niet echt dus ben ik nog even op pad gegaan in het donkere huis maar dat werd minder gewaardeerd! Alsof ik iets zou vernielen!!!! DE GEDACHTE ALLEEN AL!! doet mij een dikke staart krijgen!! Ik??!!!! Hare braafheid zelve?! Maar goed, er werd nog gelezen en tv gekeken waarna de laatste lichtjes doofden. Wat een rust! Er werd wat gesnurkt vanuit het grote bed en ik had eigenlijk ook wel zin in een tukje. Daar vond ik me toch even een geschikt plekje! Onder het bed, op een kledingla. Heerlijk gewoon. In de loop van de nacht nog op bed gaan liggen maar er onder beviel beter.

clip_image008

Vanmorgen werd ik getrakteerd op een schaaltje vlees, dat ging erin als Ketellapper! Mij vanmorgen in het slaapkamerraam gedrapeerd en genoten van zon, frisse lucht en uitzicht op de parkeerplaats voor het huis. Vanuit de huiskamer kan ik jullie zien!! Ik zit nog geen 200 meter bij jullie vandaan! Als ik een keel op zet horen jullie mij miauwen!

clip_image010

Zo, dat was het voor vandaag. Over een half uurtje begint ‘’Cats’’ en wil ik lekker in mijn mandje liggen. Naast internet heb ik ook kabel- tv! Animal planet, Discovery, noem maar op en ik heb het! Volgende week krijg ik mijn eigen betaalpas met pincode en een creditcard, en als klap op de vuurpijl: een gsm! Kan ik met mijn vriendinnen mauwen.

Nee beste vrienden ik zit hier wonderbaarlijk goed. Nou Els, een goed idee van je!!! Volop knuffels en zeeën van aandacht, en als ze even geen erg in mij hebben zorg ik wel dat ze aandacht geven! Al moet ik daarvoor in de kristallen kroonluchter klimmen( daar schijnen ze erg gehecht aan te zijn)!

clip_image012

Zo, nu nog even naar animalcops kijken en dan lekker maffen! Er is morgen weer van alles te beleven hier!!! Ik hoorde dat ze morgenochtend even weg moeten samen……… heb ik het rijk alleen!

clip_image014

Roos onder het bed. Geen zin om op te staan.

Nou beste mensen, tot zover mijn verslag. Ik houd jullie op de hoogte!!

GROETEN!!!!!!

Roos.

PS. Ik hoorde dat mijn volledige naam Roza Catharina ( zeg maar Roos) is. Ze hebben altijd huisdieren gehad met Russische namen en ik ben vernoemd naar een Tsarina.

clip_image016

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''