Roos in huis.

Maandagmorgen.

clip_image002

Zo, de eerste week zit erop! en weet je, het is mij 100% meegevallen. al moet ik aan sommige dingen wel wennen. Mijn poezenpoepdoos bijvoorbeeld. Een zwart-witte bak (voor het doel prima) met ‘’geurfilter’’ en klapdeur! Dat geurfilter vind ik niet vervelend maar die rare klapdeur!! De eerste dag kregen ze mij niet op/ in de bak, veel te benauwd! En wat dacht je van de lucht? Zit ik in mijn eigen vieze luchten! Ik heb ze nu zover dat de klapdeur gewoon openstaat en ik vrij in en uit kan lopen. Tja er blijven wat korreltjes aan mijn voetzolen hangen maar ze hebben hier zo’n brullend blauw ding met slurf voor, waarmee de bende zo is opgeruimd. De kranten zijn ook verdwenen en hebben plaats gemaakt voor een plastic zak. Jammer hoor, ik heb liever de krant. Daar kun je zo lekker aan scheuren en trekken.

clip_image004

Maandagavond moest ik eens gaan kijken waar ik mijn bedje kan spreiden. Mandje? Neee, veel te felle kleuren! Op de bank? Neee, veel te open en bloot! In het schoenenkastje? Neee, ligt niet lekker! Op bed?? Dat leek een goede optie! Zodra het licht uitging floepte ik op bed en draaide mij op een rolletje. Na een uurtje bleek dit toch ook niks, ze houden helemaal geen rekening met mij!! ZE LIGGEN NIET STIL! Toen ik eraf sprong zag ik dé ideale slaapplek: onder het bed, op de opbergboxen. Heerlijk rustig en ik kan ze goed in de gaten houden als er eentje wellicht vleesbrokjes voor me wegzet.

Weet je, ze hebben hier in huis ook een soort kast waar alle vuile borden, pannen en bestek in gezet wordt. Wie doet dat nu??? Moet er niet afgewassen worden??! Enfin, afgelopen week trof ik die kast open en je weet hoe ik ben, nieuwsgierig, ben er ingeklommen. Luilekkerland!!! Bordje met vleessmaak, schaaltje met zalmluchten, en schaaltjes met witte zurige plak dat ze yoghurt noemen. Dat laatste vind ik niks maar de andere smaakjes……

clip_image006

Zo hebben ze ook een hoekje in huis waar het regent! Ja, nee, geloof me, het regent er! BAH! Niets dat een kat meer haat dan nat worden! Zondagochtend stond een van mijn baasjes in de regen en scheen het nog lekker te vinden ook! Nadat hij weer droog was ben ik ook nog eens gaan kijken maar ik kreeg meteen natte voeten en ben hem toen snel gesmeerd!

Wat wel opvalt hier in huis is dat er soms nattigheid valt. Niet overal maar vooral als ik in een woeste bui ben en het hele huis op stelten zet. Weet je, als ik op tafel spring krijg ik binnen tien seconden een natte straal en weet ik geen raad om weg te komen. Ook het aanrecht is met water beveiligd en als ik aan het sinaasappelboompje trek volgt er een tsunami.

clip_image008

Verder heb ik eigenlijk geen klagen, ze zijn goed voor me, serveren lekkere hapjes en knuffelen met me als ik dat wil. Een dingetje zou ik wel lekker vinden: dat ik zelf mijn zakjes vleesvoer kon openmaken!

clip_image010

Zo, de zondag zit er weer op en ik ga weer mijn slaapplekje opzoeken. Morgen ben ik een week hier, en het bevalt SUPER! En, ik spreek namens mijn personeel, uuuh…. Nee, BAASJES ( J J J): het had niet mooier gekund!! We hebben elkaar gevonden!

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''