Poezenleven.

Goedemorgen!!!

Mijn dag begint steevast rond 5.00 – 5.30 uur met eens even lekker uitrekken en vervolgens de slaap uit mijn vacht likken. Zo klaar hoor, want ik heb reuze trek en kan zelf mijn zakje Felix niet open krijgen. Dus moet ik een van mijn huisgenoten wakker zien te maken. Altijd een reuze gedoe want ze zijn rond die tijd niet echt bereid mij op mijn kattenwenken te bedienen. Ik begin met eens voorzichtig over het bed te stuiteren en spin daarbij als een dieselmotor, maar vaak, heel vaak moeten er zwaardere middelen aan te pas komen. Vooral hard miauwen en als het even kan papier scheuren!! Als er dan beweging in komt dribbel ik met de staart omhoog en zo lichtvoetig mogelijk naar de keuken en kan ik eindelijk ontbijten. Als iedereen dan wakker is begint mijn ‘’doorhethuistijgertijd’’. Zo hard mogelijk door het huis rennen, potten omlopen, tegen de lambrisering aan botsen en als het effe kan op de linnenkast gaan zitten, om met een ENORME sprong op het bed te belanden.

Voor iedere poes die deze actie onderneemt is het behoorlijk inspannend, daar komt nog bij dat her superdruk is op het terras met VOGELTJES! Ik moet alles in mijn eentje in de gaten houden, vooral nu beide huisjes verhuurd zijn aan van die grijs/gele fladderaars die het erg druk hebben om hun nieuwe woning ‘’ei-klaar’’ te maken.

Tegen 8.30 uur heb ik de pijp leeg en trek ik mij terug in mijn zetel voor een tukje.

Om 9.30 uur doe ik slapend mijn rek en strek oefeningen.

Om 10.30 uur herhaal ik de slaapstrekhandelingen om langzaam maar zeker aan mijn ochtendknabbels te beginnen en mijn kattenbakmomentje in te lassen.

Tja, ik heb het er maar druk mee!

Roos

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''