Sinterklaas, wie kent hem niet


We waren door de nietjes heen. Altijd als je nietjes nodig hebt zijn ze niet te vinden of op! We hebben een laatje waar de nietmachines liggen en in datzelfde laatje bewaren we ook de nietjes, logisch toch? we hebben kleine nietjes voor het blauwe nietmachientje, middel nietjes voor het gewone netwerk en spijkernietjes voor het op zijn plaats houden van zwadere dingen. Het probleem zat hem in de gewone nietjes dus zat er niets anders op dan een paar doosje in te slaan. ik stapte op de fiets en bedacht me waar ik de aankoop van de Week zo gaan doen. Het was prachtig weer dus een eindje fietsen leek me wel leuk dus al peddelend kwam ik op Pendrecht uit. Er stond ook nog een tube blauwe verf op het lijstje en kwam ik uit bij de A winkel. Het is er altijd druk en je moet weten wat je nodig hebt en je daar goed aan houden want voor je  het weet kom je thuis met veel meer spullen. Ik ga op zoek naar de nietjes, en terwijl ik zoekende ben voel ik mij bekeken. Begluurd. Alsof BIg Brother is watching me. Stiekem gluur ik vanuit mijn ooghoeken of ik BIg Brother zie. Niets, ik kijk scheel maar kan geen bespieder vinden. Nietjes! Daar zijn ze, 45 cent. Weer dat gevoel en ik draai me om, nou moet het uit zijn. Ik sta oog in oog net Sinterklaas en natuurlijk ZW.... ZIJN PIET.

De kopstelling staat vol met chocolade sinten en pieten, marsepeinen broodjes en gouden chocolade munten. Zakjes kruidnoten en taai taai te graai. De sint kijkt nors en priemend, dat wordt een zwaar jaar. Piet is duidelijk in een goede bui en klaar voor de zwarte pietendiscussie 2019. Voor en tegenstanders betrek uw stellingen en barst maar weer los!

De Sint is vanbinnen eigenlijk een paashaas of een kerstman wist u dat??Als je goed kijkt heeft de sint zijn mijter de vorm van de oren van de paashaas. En ook de Piet heeft de vorm van een haasje. De kerstman is nu ook al van de partij, de mijter veranderd net zo makkelijk in een bontmuts met vrolijke witte bol. Gewoon een westie van een ander folietje. Wat dromerig sta ik naar de opstelling te kijken als een mevrouw met een boordevolle kar (vast niet allemaal  spullen van haar lijstje) op het stelling afholt. ' Sinterklaas, sinterlkaasie en Pieteman'! Voor dat ik er erg in had laadde ze 6 sinterklazen en 10 pietemannen in haar kar, vergreep zich aan de gevulde speculaas en 10  zakjes chocomunten,  glunderde helemaal en het maakte haar niks uit dat het september is. Een echte fan waar sint en Piet niet vroeg genoeg kunnen komen.  Ze was voor me aan de kassa en rekende 105,40 af . Wat een tegenvaller als ze straks in de gaten krijgt  dat het eigenlijk een paashaas is. Ik heb maar niet gezegd, het is vast een van de weinige echte gelovers.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''