Geeft Sint een tweede kans


In de Volkskrant van dinsdag las ik een artikel over het ruilen van speelgoed i.p.v. het nieuw kopen.  https://www.volkskrant.nl/a-baeb2b37
Een leuke en vooral een kostenbesparend idee. Zelf ben ik een  kringloperloper. Het is een sport om deze winkels te bezoeken en er voor een habbekrats weer iets leuks/ nuttigs/ onbenullig aan te schaffen. Doordat ik voor onze kater Alex in korte tijd vrij vaak op en neer naar Utrecht moest, was het even ontstressen toen ik na het opnemen van Alex in de dierenkliniek, ik even 3,6 km verder een kringloopwarenhuis zag (dank aan Google).  Er stonden weer heel andere artikelen dan in Rotterdam.

 Voor 4,95 een hamstandaard gekocht. Er stonden er zeker 12 waarvan sommige nog in de doos. Nieuwprijs vanaf 23 euro. Ik weet heel goed dat je leven kunt zonder zo'n standaard, maar wat staat er fraaier op het aanrecht dan een varkensham zeg maar gerust een fikse bil met bijbehorende poot in zo'n standaard?? Leeg, ziet het er ook best hip uit!
Wij op Charlois  zijn gezegend met diverse kringloperts, van Grote rommel tot leuke Snuffeltent. Ik sjouw overal naar binnen en vraag, kijk, en zit overal aan. Dat is ook wel het leuke, je mag overal aanzitten, behalve piano's en orgels , daar moet je  bij 9 van de 10 kringloperts een brevet van je speelkunst  overleggen, drie weken tevoren, in drievoud aanvragen, voordat je aan het instrument mag komen.  Niet omdat ze zo zuinig zijn op hun spullen maar omdat ze krankzinnig dreigen te worden van het getokkel door klanten die helemaal niet van plan zijn de piano in de kofferbak te proppen. Die klanten worden wel aangetrokken tot de zwart-witte toetsen maar moeten er niet aan denken dat het nageslacht  thuis, als je met een bak pleur en de krant in je luie stoel wegzakt, een quatre mains gaan rammen. In de Katendrechtselagendijk vindt je 2 KL die knap rommelig zijn. Op de boergoensestraat zit Robn Hood, die best leuke dingen heeft en niet duur is. We hebben ook een Piekfijn op de Wolphaertsbocht. Dat  zou een leuke aanvulling zijn maar het 's geen prettige winkel.

Het personeel is vaak met elkaar bezig en je krijgt als klant eerder het idee dat je stoort. Hé ja, die vervelende klanten toch, we zijn net zo fijn aan het bijkletsen. Nee, een afknapper. Er is een paar maanden geleden
Ook een kringloper gekomen. Op de plompertstraat. Een ruim opgezette winkel met veel spullen. Je moet alleen goed in de gaten houden wat de prijzen zijn want de mensen hebben  er geen kijk op.
Maar om terug te komen op het naderende Sinterklaasfeest, laten we nou eens gaan shoppen bij de tweedehands winkels in de buurt. Je zult versteld staan van de leuke dingen die je er vindt. Laten we O, kom er eens kijken, wat ik in mijn schoentje vindt?! Nou eens echt een verrassing zijn. Ik zet mijn schoen vanavond ook! Dank u sinterklaasje!


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''