Leven met de angst.


Vrijdagmorgen is zoals gewoonlijk boodschappen doen, levensmidelen,  bloemen, brood en slager en al wat meer nodig is.  Van hamsteren heb ik geen last, volgens mijn Echtgenoot A. kunnen wij met de 'normaal' aangehouden eten en drinken  het minstens vier maanden kunnen overleven. Dat geldt ook voor de voeding van Cato en Alexander. Ja iedere gek zijn gebrek  en eerlijk , zo'n vaart loopt het ook niet. Goed er staat een blik soep, wat pasta, rijst en pot rode kool  op het schap in de kelder. Maar vier maanden????
Enfin, ik dus gewoon op pad. Ik heb geluk, er komt een plekje vrij  3 meter van de ingang van de supermarkt. Binnen is het ook druk, Ik begeef me in het gewoel en houd mijn oren open want hier hoor je wat er leeft onder de Rotterdammerts.

Er komen twee rollatorchicks binnen en ontmoeten een van en stok voorziene heer. Lacherig beginnen ze een conversatie over de nieuwe maatregelen. Gut,gt en tjongejonge is niet van de lucht. Dan komt het op de vrijetijdsbesteding: de BRITS, die kan ook al niet meer door gaan! De dame met de blauwe rollator vindt het maar niks, ze vereenzaamd ter plekke. De vrouw die erbij staat vraagt zich af of het alleen bent BRITS is of dat het ook geldt voor  klaverjassen??  Ik laat het erbij en duw verder in de rij van karretjes. En jonge moeder treft een vriendin en meldt dat het coronavirus  ook zijn voordeel heeft. Oma, die in het verpleeghuis domesilie houdt, wordt iedere zondag bezocht door de familie . Ze bracht het als een verplicht nummer is waar de familie zo onderhand tabak van heeft. " De hoofd verpleegster zei het zelf, blijf thuis we weren zoveel mogelijk  bezoek" ,Ze glunderde. " We gaan met me moeder en me sussie naar de IKEA zondag! Ontbijtje, shoppen, lekker!!".

Ik had nog Biotex op mijn briefje staan dus ging ik op de Pleinweg even naar de COOP .Ik rende naar de waspoedertjes en greep m'n begeerde blauwe Biotex en snelde naar de kassan. DRUK, een busladingen ouderen die elkaar gek stonden te maken. KROONA bij iedere drie woorden. De een wist  het nog beter dan de anderen. Ja, iets extra's moet je wel in huis hebben, stel je voor dat je strak nie meer naar buite ken!
De dame in kwestie had haar gescoorde hamsterbenodigdheden op de band liggen: twee halve vlaaien, 3 pakken koekjes, een voordeelverpakking King pepermunt( vast voor het ontsmetten van de mond) , 2 zakken borrelnootjes, een zak paprika chips en vier appelflappen. Geen toiletrollen of handzeep. Een meneer die ook tot de busladingen behoort verkondigde dat hij geen rolletje closetpapier meer kocht hij stopte zijn billen wel af met een plons water. De kassa's 1,2,3 en 4 ontstaken in een schaterlach.
Zo wordt het toch nog heel gezellig en we blijven lachen, wat er ook gebeurd!

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''