Op elkaars lip.


Wat zijn het rare tijden.  De ene dag gaat over in de andere zonder dat je verschil merkt. Het is voor mij vreemd om echtgenoot A. de hele dag thuis te hebben. Hij zit me niet inde weg, of loopt me voor de voeten maar het is vreemd. Het lijkt een beetje op weekend alleen wordt het nooit maandag!! Ik ben druk met de nieuwe keuken. Er is een container afgeleverd met spullen die tijdelijk het uis uit moesten om de werklui de ruimte te geven. Afgelopen maandag (dat was toch maandag?) werd de box voor de deur gezet en was het uitladen geblazen. Dat ging relatief makkelijk doordat we een openslaand raam  aan de voorzijde van het souterrain hebben en ALLES er door kan. Het was maandagmiddag een enorm pakhuis en je zag de keuken niet meer.  Echtgenoot A. werd aangesteld als afvoerder van lege dozen en  volle vilniszakken, verder was hij persona non grata. dit moest ik zelf doen, ik ben de hamster dus was het mijn opbergklus. Maandagavond voorzichtig een doos geopend, dat viel mee en maakte de verleiding groot om verder te gaan.
Maar het eten gooide roet in het eten.
Dinsdag . Zoals gebruikelijk op vrije dagen brengt A ontbijt op bed. Ik eet m'n bammetje en drink m'n koffie maar wil dan naar het slagveld.  Daar aangekomen begin ik met uitpakken, en uitpakken en nog eens uitpakken. Er zijn wat zaken die weg kunnen  maar dat ik zonde vind om  weg te gooien, en daar hebben wij het volgende op gevonden:  een briefje op de gevel  plakken en de magische woorden gratis mee te nemen  erop geschreven.

Schragen, sporttas, bijverwarming, eierschaal, zellfopblazend luchtbed en nog wat dingen zijn onder  het bordje geplaatst en heeft er toe geleid dat alle spullen een nieuwe eigenaar hebben gevonden. Kleine dingen verdwenen in de vuilniszak die A braaf afvoerde. Bij de eerste vuilniszak sprak hij de foute woorden : moet dit weg?????!!! Hij zag mijn gezicht en greep de zak en snelde naar de vuilcontainer.
Vandaag, wat is het vandaag ook al weer?? Donderdag!! is het grootste ruimen achter de rug, meer ordenen en verder opbergen en aan kant maken. Er moet nog begonnen worden met het atelier en de koelkast/ ovenkast en de boekenkast moet nog worden geleverd.  Een gedeelte van de boeken liggen opgestapeld te wachten op een plek in de boekenkast. Het is vandaag dinsdag, sorry vrijdag en de storm is geluwd,  ik ben weer wat aan het rommelen met de gewone dingen. De boeken vormen een muurtje in de keuken, maar we zijn op de goede weg!


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''