Zeg het met bloemen.


De dagen rijgen zich aaneen als een somber snoer kralen die al jaren uit de mode is. We rommelen in huis en door de uitbreiding van de keuken is er nog veel te doen. De vaklui hebben zich even strategisch opgesteld en houden hun adem in voor wat komen gaat. De levering van de kasten lopen geen gevaar en we wachten rustig af tot de meubelmakert het sein op groen zet en start met het plaatsen. Mijn atelier moet nog helemaal in orde worden gemaakt, vooraleer ik echt kan gaan inruimen.
Dus, er is werk genoeg, voor nog zeker 5 weken binnenblijven.
Het is toch wel prettig om een frisse neus te halen en andere mensen te zien en op een afstand een praatje te maken. Honden worden dankbaar gebruikt als excuus om even door het Karel de Stoute plein/park te struinen. we zien dan ook geregeld een zelfde hond met een ander baasje.

m'n boodschappen haal ik in de buurt en ga geregeld mijn straatje op en neer, en ben dan helemaal voorzien van wat ik nodig heb, ook toiletpapier!!!! De MCD en Yasam hebben alles op voorraad en je grijpt nooit op een lege plek.
Ons vaste aardappelboertje in de Westduelstraat heeft zijn intrek genomen op het hoekje imv renovatie van het pand. De brave man heeft nu ook bloemen aan zijn assortiment toegevoegd! Niet zo'n verlept bosje maar goede bloemen. chrysanten, gerbra's, tulpen e wat plantjes. Iedereen verklaarde mij voor gek dat ik voor 3.00 euro een bos gerbra's aangschafte. Maar wie het laatst lacht, ze staan, zonder ijzerdraad je al 1,5 week te glunderen inn de vaas! Gisteren kwam ik bij hem langs en nam een doos aarbeien. Twee bossen gerbra's en twee bosjes tulpen ronde mijn aankoop af. Thuisgekomen heb ik de bloemen in de vaas gezet en zeg nou zelf:
Je humeur gaat er  direct 9 punten op de schaalvan Richter omhoog. Het helpt allemaal om de moed erin te houden. Zijn aardappelen hebben soms een blauwe plek maar zijn bloemen ZIJN TOPPIE.


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Vertaling ''the long day closes''

Verse wafels uit schudfles