Rijtjes,lijstjes.

Iedereen is tegenwoordig op internet, je bent een uitzondering als  je je niet in de jungle van het internet rondhangt. Het begint met 'de post' . Het eerste wat er s' morgens gebeurd is kijken of je gemist bent in de uren dat je sliep. Of er berichtjes zijn binnengekomen op de WhatsApp , op je e-mail of andere mogelijkheid dat er maar gepost kan worden. Hoeveel likes heb ik, het bericht over een zielig aapje dat geholpen is met 15.000,00 euro, of welk goed doel je wilt steunen. De ogen zijn open en de wereld stormt als een colonne tanks je slaapkamer binnen. . Heb u dat nou ook? Ja dat heb u ook. Je zou liegen als je zei dat het niet zo was.
Ik zou wel eens een foto willen zien van hoe de mensen eruit zien als ze naar de krant kijken op hun tablet. Dat zou schrikken zijn! Geen make up, Haren in de war, gebit niet in, krulspelden nog op het hoofd verankerd, in onderhemd of nachthemd of erger.
Ik doe ook mee aan deze waarin en sla op mijn tablet na het ontwaken de Volkskrant op om eens te kijken hoe het staat met de wereld 🌏 . Vanuit de krant volg ik een link en ben voor ik het weet verdwaald in het grote internetbos. In het internetbos spreken ze ook een andere taal, de taal van de afkorting. Er zijn bosbewoners die voor de niet  zo vaak in het internetbos bivakkeren. Er zijn er tientallen lijstjes afkortingen voor Facebook, voor conversatie, ter lering en de vermaek. slimme lijstjes, leuke lijstjes, onzinlijstjes, lachlijstjes en nog veel meer. hieronder ziet u enkele lijstjes.


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''