Eten een kunst!


Het heeft heel wat voeten in de aarde voor de nieuwe keuken compleet klaar is. Maar we hebben hem al volop ingebruik genomen. soms met wat kunst en vliegwerk is het toch heerlijk om de ruimte te ervaren. Er staat toch algauw 9 meter aanrecht ter beschiking, er kan een uitjes gesnipperd worden. Mijn kunstborden zijn uit de kast gekomen en afgewassen. Er moest alleen een plekje gevonden worden. Na wat schuiven en proberen hebben ze een prominente plaats In de keuken gekregen. 

Ook eens in de kookboeken gedoken en daar zaten verschillende kookboeken bij waarin de kunstenaar ook een aardig potje koken aan de dag legt. Beeldhouwers, schilders, ceramisten, edelsmeden, noem het maar op, hebben een gerecht bedacht bij een kunstwerk of andersom. Eerlijk gezegd twijfel ik aan deze kunstuitingen op culinair gebied. Volgens mij benaderde de uitgever een kunstenaar net hét idee van een boek, en heeft de boekenboer het recept inclusief foto's aangeleverd. ik zie een woest uitziende beeldhouwer die van bier en verse wordt houdt een consomee van drie dubbelgetrokken parelhoen, gebraden kwartelbotjes met selderijmouse en morille en een pavlova met frambozen tussen het steenhouwen bereiden. Hij houwt liever beeld afgewisseld met een goede gestampte pot en een pint.

Ik heb een mooi, vooral mooi, boekje over Marlene Dietrich en haar kookkunsten( volgens overlevering at zij graag Frankfurters, worsten) Ook Sophia Loren heeft zich eens laten verleiden een boek ut te geven waar ze vooral aantrekkelijk staat te wezen met een groot houten lepel en vork. Geen vlekje op haar schort of spatten op haar hagelwitte blouse, laat staan vette haren.
De borden hebben wel het resultaat opgeleverd dat ik er inmiddels twee heb gekregen van mensen die zo'n bord gekregen  hadden bij een diner op Kunst op het bord.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''