Snoepen 🍬

Snoepen.

De coronatijd schijnt voor veel mensen de gelegenheid om

eens flink te gaan zitten schransen. Koek, snoep, dropjes, winegum in alle maten en smaken maar ook bierworst, chips en stukken kaas ter grootte van een wagenwiel worden onder de neus gestopt. Met gevolg dat de kilo’s eraan vliegen.


De sportschool biedt uitkomst maar bij thuiskomst ben je weer zo deprie dat je toch weer in de kast gaat neuzen voor een versnapering, de laatste! Ik snoep ook, en ga toch even naar de Aldi voor de aanschaf van 10 tabletten chocolade, het troostvoer bij uitstek. Maar, ik sla het wel in maar vergeet het vervolgens waar het ligt en eet er dus niet of amper van. Ik ben de eekhoorn die de eikels verstopt voor de winter maar vervolgens vergeet waar ze liggen. Echtgenoot A.is een meester in het vinden van de  verloren buit. Hij legt het niet in het zicht maar verorberd  het grotendeels. Tot het moment van ‘’ ik ben een beetje misselijk’’, en hij weken geen reep meer hoeft.



Ik heb wel een ding waar ik niet af kan blijven. Quality Street! Daar kan ik niet vanaf blijven. Het sloop er stilletjes in en ik was meester in het verbergen van het trommeltje. Het werd aangeboden in trommeltjes, ronde, paarse trommeltjes. Daardoor begon het ook op te vallen dat we de aandelen Quality Street tot grote hoogte deden stijgen. Ik kwam om in de trommeltjes. Onder het mom van weggooien is zonde, je kunt er van alles in bewaren werden de trommeltjes onder in de kast opgesteld. Tot de kast uitpuilde. Iedereen die over de vloer kwam werd genood om wat trommeltjes mee te nemen, wij riepen dat je er zo waanzinnig veel in kon bewaren!!!

Wat ook  de aandacht had waren de gekleurde cellofaantjes die gebruikt werden om de smaken/ soorten aanduidde. We hebben in huis alle gloeilampen vervangen door ledlampen. Die hebben het voordeel dat ze niet of nauwelijks warm worden en je  erg leuke effecten krijgt door de binnenzijde van een witte lampenkap te bekleden met deze doorzichtige velletjes. Bij het ontsteken van het licht ontstaat er een gekleurd lichtspel.



Ja, niet alleen lekker maar ook kleurrijk. En de enige manier op aan gekleurde cellofaantjes te komen. Ik moet dus wel! Er zijn tegenwoordig ook aanvulzakken te koop, dat komt het blikjesoverschot weer ten goede. 

 


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''