Covid 19


We zijn allemaal in de aap gelogeerd met het uiterst besmettelijk virus! Hoe je het beestje ook noemt, het houdt ons in een stalen greep. 1,5 meter afstand, geen hand, geen kus of omhelsing, geen visite, slechts één persoon te ontvangen. Ik noem het op maar u kent de regels ook.

Charlois is uitverkozen als proefgebied, en om het testen makkelijk te maken zijn er 10 teststation ingericht. Zo ook op de Charloise kerksingel alwaar ik mij vrijdagmorgen om 9.40 meldde voor mijn test. Het was heel rustig en na mijn burgerservice nummer te hebben noteren/controleren kon ik doorlopen naar een vriendelijke mevrouw die mij de test zou afnemen. Eerst de kokkerd snuiten, het was niet de bedoeling dat ze al een staafje vol had voordat ze op de juiste plek was aangekomen. 1,2,3 was haar insteek. Ik slaagde glansrijk en kreeg een zakje met tissue als bonus mee naar huis. Ik vergat te vragen hoelang het duurde voordat de uitslag binnen zou kunnen komen. Kniesoor die daar op let, we zien wel.

Thuisgekomen was er ook al een mail van de testlokatie. het dagelijks leven werd hervat en de boodschappen moesten opgeruimd, stofzuigen, kattebak verschonen, en zo kan ik nog even doorgaan. Om 13.45 uur  rolde er een mail binnen met de uitslag van de de test!!! Dat was snel! en NEGATIEF! een POSITIEVE boodschap. echtgenoot A. die een uurtje later was getest kreeg even later ook de uitslag. negatief!! 

Het virus waart al bijna een jaar rond, slachtoffers makend waar het maar kan. Verbazingwekkend dat ik nog steeds negatief ben. geen spoor van griep, ook niet de "gewone". Normaal snotter ik mij door de eerste drie maanden van het nieuwe jaar maar ik heb nu nergens last van. Geen kuchje, rochel of snotvalling.

Het testen is erg goed geregeld en tot 5 maart kan er getest worden. Doen beter een keer teveel getest dan slachtoffer(s) te maken/worden


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''