Valentijn

Wij, echtgenoot A en ik, hebben jaren geleden afgesproken dat wij niet meedoen aan dagen zoals Valentijn. Er vliegt een dikkontige cupido/ engel met een pijl en boog rond en het verrekte blaag vuurt pijltjes op je af waardoor je volgens de spelrgels, smoor verliefd wordt en je suf gaat kopen aan kaartjes, chocolade en alles wat op een hartje lijkt. Nee, daar doen we niet aan mee!

Bolleke Bengel kan de boom in met zijn pijl en boog daar zijn we inmuum voor!Toch gebeurde er iets vreemds deze 14e februari. we waren op weg naar A. zijn jarige moeder maar zouden voor we op bezoek gingen eerst nog de plaatselijke Aldi aandoen om een grote hoeveelheid kattengrit in te slaan. Als je bij een Aldi komt vindt je altijd dezelfde artikelen aleen de plek kan veschillen. Zo hier dus ook. Al zoekend naar de kattengrit gingen we ieder een kant op. Plotseling stond A . naast me en vroeg:heb jij een airfryer? Ik zat met m'n hoofd tussende eieren en het bakmeel en wilde net de rozijnen induiken, en mompelde iets van :nee, keb een friteuze. A;; Ja maar wil je een airfryer? Ik liet de rozijnen de rozijnen en haalde drie keer diep adem. A. vraagt mij of ik een airfryer wil/heb? Och arme heeft heeft een delier, is er een dokter in de zaak? Maar nee, hij vroeg het een derde maal met als aanvulling hij is in de reclame. Voor nog geen € 40.00 werd je eigenaar van een airfryerXXL. Om een lang verhaal kort te maken we airfryen nu ook. De proef op de som genomen met verse aardappeldriehoekjes. Smakelijk, en niet vet. mijn friteuze blijft maar de fryer is een welkome aanvulling.

Heeft Ollekebolleke Cupidosolleke hier een vinger in de pap gehad of was het gewoon de 14e februari en was die airfryer gewoon een aantrekkelijk prijsje? we zullen het nooit weten, Achteraf kan A. zich weinig meer herinneren van deze actie. Nou nog een plekje vinden...



Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''