De prik.


Het was vanmorgen zover, ik kon de vaccinatie tegen covid 19 halen. Gewoon bij mijn huisarts die voor de gelegenheid de moskee had af gehuurd om het festijn goed en vlot te laten verlopen. Alles goed geregeld. Er werd vlot geprikt en je werd daarna verwezen naar een klaarstaan e stoel om het op je in te laten werken dat je het vaccin binnen had en dat het ook binnen zou blijven. Ik heb me geen tel verveeld. Het is zo komisch als je kijkt naar de medegevaccineerden en zij die nog moeten. De pre-gevaccineerde  vooral deze laatste groep verdient een prijs 🏆. Er werd tevoren gewezen op passende kleding die zo diende te zijn dat de bovenarm goed bereikbaar moest zijn voor de prik. Zelf de keuze, links rechts. Een man van middelbare leeftijd blote voeten in sandalen nam zuchtend en puffend plaats aan het tafeltje, en maakte de keuze voor vaccinatie rechts. Toen begon het bereikbaar maken van de bovenarm.

1 jas

1sjaal

1 trui

Een overhemd

Een borstrokachtig ding

En als laatste moest hij een boezeroen voor de helft uitdoen zodat zijn witte bovenarm prikgereed was. De naald verdween soepel in de arm en klaar was Kees! Neeee, toen moest Kees in omgekeerde volgorde weer zijn kleding aan doen! Het was zo grappig om te zien dat ik de 15 minuten ruimschoots heb overschreden. Als een vogelverschrikker dwarrelde hij naar een gereed staande stoel. Daar propte hij verder alles in zijn broek. Terwijl hij toch op blote voeten binnen kwam 


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''