Nestje bouwen

De tuin is met al die nattigheid een weelderige oase geworden .Mooie hopwant waar nu de bellen gevormd worden, een rijk en prachtig uitzicht . De hop heeft er zin in en grijpt alles wat binnen bereik komt grijpt en overwoekerd . De perenboom en appels bevrijdt en een forsitia die behoorlijk veel licht weg nam gekapt en binnen een uur had ik een afvalberg van 6 vuilniszakken. Al snoeiend was er arbeidsvitamine van het gevogelte in de tuin en terwijl ik bezig was, dacht ik aan de nestjes die er gebouwd  waren door die beestjesHet zou best leuk zijn zelf een nest te bouwen??! Dat is een tof idee, ik heb takken genoeg en zo ingewikkeld kan het niet zijn een mus kan het, een duif, een merel. Nee, een fluitje van een cent! Eerst de basis van takken, ja, nee, het moet gewoon in elkaar "klitten". Een half uur verder was ik niet veel verder dan drie takken vast geniet op in de kast gevonden plankjes.


Wat weten die vogels nou meer dan ik? Nou een heleboel.! Ieder jaar hetzelfde, er wordt een nieuw onderkomen gebouwd voor het stichten van een familie. En ieder jaar weer even netjes, droog en uit de wind. Dan toch maar binddraad erbij pakken. Met een halve rol staaldraad en een doosje nietjes zag het er best aardig uit. Tevreden was ik niet maar ontevreden..... Nee, het ging er me door.

Een kop koffie zou er wel in gaan. Een 15 minuten kwam ik in de tuin en schrok me te pletter! Mijn creatie was in gebruik genomen door een roestvogel! Ja, vogelaars dit mag u niet missen! Ze zijn op Rotterdam Zuid! Oud charlois!

Uiterst zeldzaam, en het zijn BOM moeders. Er moet nou eenmaal bevrucht worden (lees het verhaal van de bloempjes en de bijtjes) maar verder geen polonaise aan d'r lijf.
Wordt vervolgd! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''