Eitjes -veertje

 


Lekker een eitje. Op welke wijze ook het is altijd een lekkernij. Het vraagstuk wat er eerder was; de kip of het ei kan mij eiigenlijk niks schelen, ik ben gek op allebei. Wellis waar geen plofexemplaar maar een mals boutje van een haan of kippetje, lekker knapperig gebakken, nou daar kun je mij wakker maken.



Maar nu het ei.  ik koop er vrij veel , 30 stuks zijn er altijd voorradig. Nooit zonder eieren, koffie, rijst, aardappelen, blikken gepelde tomaten, macaroni en spagetti, daar heb ik een goede opslagplek voor in huis: de wijnkelder(wijn ook in voorraad)🍷🍷.



Als het eieraantal zakt onder de 30 dus wordt het tijd voor een aanvulling.Deze keer bij onze Poolse buurtgenoten. Ze hebben daar xxl eieren met dubbele dooiers. Thuis maakte ik het doosjen  open en zag iets dat ik ook zie bij nederlandse  uitloopeieren of zelfs batterij eieren : EEN VEERJE!!! Eén veertje. Geen twee veertjes per 10 maar een zorgvuldig uitgeom ons gerust te stellen zocht schoon veertje. Zit er aan iedere uitloop van de eieren een kip zitten met de gat vol witte, schoongepoetste bipsveren daar bij ieder bakje, traytje één van klein veertje uit de voorraad pikken en in het doosje doen?


Kip mishandeling! Hebben we de PLOFKIP gehad krijgen we nu de pluk kip?. Krijgen we de reclame van Lekker Dier maar nu over de plukkip. Dat arme beestje  offert uit haar eigen vederdekje  veertje voor veertje op! . En jumbo en AH, Aldiverkopen dit vreselijks! Let in het vervolg eens op, u krijgt ook een veertje. Een klein wit veertje

Dit is het 1000 e blog te lezen op https: www.theoleenders/blogspot.Com


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''