Broodbakmachine


Eens heel iets anders dan gehoorapparaten of muziek: de broodbakmachine!

Als zeker 12 jaar hebben wij een broodbakmachine. Een wonderapparaat. Je gooit er meel, water, gist, suiker en zout in, drukt op de knop en twee uurtjes later is het verse brood klaar.

Ik ben inmiddels aan mijn tweede toe. De eerste heb ik jaren gehad en koste erg veel geld. De tweede heb ik gekocht bij DE Aldi! Ja, voor nog geen € 35.00 was ik gesteld.
Broden tot 1250 gram kunnen erin gebakken worden en deze heeft twee kneedschoepen. Toen ik de aankoop deed was ik nogal sceptisch want wat koop je nu voor € 35.00?? Vanaf de eerste dag was ik verkocht, Kneden, mengen en bakken doet hij als de beste. Laatst had ik iets met een van de schoepjes dus schreef ik de fabrikant, ik heb drie jaar, ja, drie jaar garantie. Alles binnen een week geregeld.

Zo’n machine is ook erg handig om alleen deeg te kneden, je hoeft er niets aan te doen, na de piep is je deeg klaar!

Wat ook erg lekker is, is oliebollenbrood. Hiervoor gebruik ik de oliebollenmix van de Boerenbond. wil je het recept? Mail maar even!

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''