Onze Pjotr en de ingreep.








Al weer enige jaren geleden moest onze teckel Pjotr naar de dierenarts om ''geholpen'' te worden. Hij schreef het volgende verhaaltje aan de buren:



Pjotr(rechts) Youri links


Hallo tante Jeanine en Dries oom,

Hier zijn we weer, wel een beetje slaperig maar toch fit genoeg om jullie even te berichten over mijn bezoekje aan de Paashaas.
Nou beste Dries oom, laat je nooit met een smoesje over de paashaas van huis lokken hoor, het heeft ingrijpende gevolgen. Nou snap ik dat briefje wat aan dat lekkere bakje vlees zat. Het wordt nooit meer het zelfde, ja,ja, NOU DAT KLOPT!!!

De dag begon al wat teleurstellend, ik kom enthousiast uit de bedstee gevlogen (we krijgen altijd twee sappige frolic koekjes) , met een zonnig humeur, krijgen we mooi niks zeg !! Nou toen kreeg ik een beetje de smoor in (ik kan nogal nukkig reageren).
Krijg ik weer een verhaal over de paashaas, die heeft liever niet dat ik gegeten heb. Ik denk : dan krijg ik vast chocolade eitjes van die langoor, en ga ik gerustgesteld terug naar de hobbykamer en plof nog even op de bank voor een tukje (je wilt toch fris bij zo=n paasvogel aankomen nietwaar?).
Ook Youri , de druppelvanger, heeft alles gehoord en komt bij mij liggen en begint te zeuren dat ook hij naar de paashaas wil. Ik zeg:jij bent nog maar een snotter, en voor de paashaas moet je eerst nog wat meer vent worden. Hij sip, maar ja, het leven is hard.
Ik had in mijn gedachte om nog een eitje voor hem mee te smokkelen, want dat is het minste wat ik voor die haarbal kan doen. EN, ook hij krijgt zo=n lekker bakje vlees door mijn paashaasgebeuren.
Verder ging alles gewoon, Strikje ging onder de douche, en we gingen lekker naar buiten. Dat is altijd een vreselijk werk hoor, gisterenavond nog heel mijn terrein afgebakend en de volgende morgen hebben al die andere honden er weer overheen gewaterd. Enfin, alles was weer in orde, en wij weer naar boven. Daar gaat de bel, en horen we dat onze Jeanne voor de deur staat. Leuk, leuk, effe lekker springen en piepen!
Toen dat achter de rug was gingen we op weg naar de paashaas( Youri bleef piepend achter).
IK had het kunnen weten, ik had iets door moeten hebben, ik had gewoon niet zo in paassferen moeten wezen. Komen we bij dat stinkende gebouwtje, waar al die honden, katten en ander ongedierte rondhangt. En de Astrik@ was aardig zeg. AKom maar Pjotr, lekker op schoot, aai, aai. Zit daar zo=n wit vrouwspersoon aan de balie en zegt dat ik even gewogen moet worden. IK werd er wel allemaal wat nerveus van, want waar blijft die paashaas met al dat chocoladespul?? Dan komt er een witte jas aan met en prikje. Ik kijk er nogal schuw naar, maar ze zeggen allebei dat het zo gebeurt is. Oké, oké, je wilt ook niet dwars zijn, en het prikje valt heel erg mee. Ik hoef niet eens te janken. En toen ging het gebeuren !! Ik word me toch een potje slaperig, en ik maar vechten tegen de slaap, ik wil de paashaas niet missen!!! Ik kijk naar de strik, maar ik zie er ineens drie zitten. Ik word door drie strikken geaaid ( dat was wel aangenaam) en toen ging het licht uit, en het geluid af.

Dan begint het mij plots klaps te dagen, en heb ik een raar gevoel onder mijn staart. Maar ik ben nog veel te slaperig om te kijken, dat komt straks wel. Ik hoor ze iets roepen over dat er iemand aan de telefoon is die wil weten hoe het met de teckel is (dat ben ik dus), en ik hoor de witte schim roepen dat het nog een uurtje duurt. Noudat maakt mij nu even allemaal geen ene bal uit. Ik voel mij alleen wat licht in het achterlijf , mijn kinderbijslag , zal ik maar zeggen. Als ik wilkijken merk ik dat ik een soort toeter om mijn kop heb. Ik geef een blaf en voor je het weet komt er iemand, die ik niet ken, kijken. Wel een goede versterker die kap, je blaft zo veel harder. Ik zal hem thuis wel niet aan mogen, ze vinden dat ik hard genoeg blaf.

Ha, daar is de strik weer, ben ik even blij hem weer te zien. Ik mag nu weer mee naar huis. Ze praten nog even over het verloop ? Welk verloop ? Volgens mij moet de paashaas nog komen, ik heb hem niet gezien ! Dan begint er langzaam tot mij door te dringen wat er is gebeurt...... IK kreeg geen eitjes, ik verloor de eitjes, en heb nu niets meer op zak (zal ik maar zeggen).Ik herinner me iets van kiezeltjes.
Ik ben weer een beetje bekomen van de schrik maar vertel het iedere man die ik tegen kom( en natuurlijk als eerste aan Youri):

ER BESTAAT GEEN PAASHAAS, voor je het weet ben je zelf het haasje !!!!!!!

Nou jullie zijn op de hoogte, tot ziens zal ik maar zeggen
PJOTR.

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''