Op de fiets!!






Zondagmorgen, lekker geen dienst deze keer.

Gisteren vroeg Adrie of ik niet eens met hem mee wilde fietsen op een van zijn hardlooptochten. Omdat hij gisteren ook al alleen naar de vergadering van eigenaren moest vond ik het een goede tegemoetkoming.

Vanmorgen om 10.15 uur werden eerst de honden uitgelaten om daarna samen op pad te gaan. Winterjas aan, sjaal om en hoed zover mogelijk over de oren getrokken trotseerde ik de snerpende koude oosten wind.
Het eerste stukje moest Adrie ínlopen’, opwarmen. Hierna, op de Calandweg, werden de rekoefeningen uitgevoerd en begon de tocht echt. Adrie in hardlooptempo en ik looptempo op de fiets ernaast. Een stralende zon, maar een ijzig koude wind die mijn oren en baha geselde. Na een tijdje kregen we de wind in de rug en werd het aangenamer.
Ik had een papier in de hand met daarop de kilometers afgetekend, en riep wanneer we er weer een kilometer op hadden zitten.

Voor de burgemeester Peterssluis linksaf, en langs het water. Prachtig!! Wat een mooie natuur, al dromend begon het liedje over het hutje bij de zee door mijn hoofd te spelen, wat ik ook deed het ging niet weg. Pas gehoord dat je het helemaal uit moet zingen maar na vier keer het lied afgespeeld te hebben ……. Bleef het!
Ook het stuk langs de half bevroren Binnenschelde( met uit5zicht op zwembad en huis/stad) lag er prachtig bij. Door al dat moois vergeet je een beetje de kou, een beetje maar hoor!
Over de Bergse Plaat, Boulevard. Op de boulevard scheidde onze wegen en deed Adrie nog een rondje door de Kiek om zijn kilometers( 10!!) vol te maken en keerde ik alvast terug naar huis.


Adrie arriveerde 10 minuten later. moe maar voldaan. De verwarming aan, en natuurlijk:


----------------------------------KOFFIE!!

voor Adrie zijn loopprestaties: www.leenders-jongenelen.blogspot.com van harte aanbevolen!

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''