Oliebollenmuffins of zoiets.


Oliebollenmuffins, lekker joh!

We hebben in de afgelopen maand januari 4 pakken oliebollenmix gekregen. Allemaal familie en vrienden die het plan opgevat hadden om op oudjaar eens heerlijk in het vet te duiken en hun dierbaren van ‘smoutebollen’ te voorzien. Helaas ging bij vier van hen dit plan niet door en keken zij dagelijk tegen het pak mix aan. Wat te doen? Nou Theo bakt en braadt dat het een lieve lust is dus: daar maken we hem blij mee!
Een pak werd mij in de hand gedruk, eentje vond ik voor de voordeur, een andere stond op het aanrecht en de laatste werd mij in feestelijk papier overhandigd.
Ook ik krabte eens achter mijn oor, want je kunt geen oliebollenbrood( ook een lekker recept) blijven bakken.
Op een dag zat ik te lezen in een groot ‘High Tea’’ kookboek en zag daar erg lekker muffins op een schaal, er werd een idee geboren. Waarom geen oliebollen muffins???
Nodig zijn:
Een pak oliebollenmix
Water
Beetje droge gist
Paar scheppen vanillesuiker
Eventueel vruchtjes( gesuikerde)
Papieren muffinvormpjes/bakblik

Meng oliebollenmix met de opgegeven hoeveelheid water en meng de suiker, gist en vruchtjes erdoor. Dek de schaal af met een bord en laat het een uur op een lekker warme plaats staan. Vet intussen de papieren cups/bakvorm in. Dit is belangrijk anders zul je de muffins met papier en al moeten verslinden.
Schep met twee lepels de oliebollenmix in de bakjes en schuif het in een oven van 200 ยบ. Na een kwartier een met een naald prikken of ze gaar zijn. Je oliebolachtige muffins of muffinachtige oliebollen zijn klaar!!

Fijn weekend!
Theo
PS. de pakken oliebollenmix zijn op! Wie heeft er nog?

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''