AANVANG!!!!


Dag allemaal,

Gisteren was het weer een drukke dag. Het vakantievierende dameskoor Halsteren en de Cantorij kwamen terug van vakantie. Om 13.30 uur was ik in Halsteren en trof ik een zaaltje vol vrolijke dames, weer helemaal uitgerust en volop zin. Ik heb gewerkt aan een nieuwe geloofsbelijdenis uit de Gezangen voor Liturgie. De Quirinusparochie heeft het plan opgevat deze in alle in de parochie aanwezige kerken in te voeren. Goed te doen, zingt plezierig weg.
Daarna een kort lied uit Iona. Met een korte koffiepauze was het weer tijd om naar Bergen op Zoom te vertrekken en mij voor te gaan bereiden op de avondrepetitie met de cantorij in Ossendrecht.

Gistermorgen een bespreking gehad met André Dragt over de dienst van 2 september, de startzondag. Dat verliep erg plezierig en we vonden een mooie oplossing om een mooie dienst in elkaar te zetten zonder de opzet van de dominee te veel geweld aan te doen. We moeten allemaal tevreden zijn. Ook de korte repetitietijd van de cantorij speelt mee.


Dinsdagavond:
Er waren nog verschillende zangers op vakantie maar de opkomst was goed. Ik heb altijd wat ‘kriebels’ voordat ik er ben maar die verdwenen snel en we konden aan de slag. Een mooi lied: tot hiertoe heeft de Here ons geholpen, en een nieuwe acclamatie tijdens de voorbeden. We hebben onze handen daar nog wel aan vol, er zijn maar drie repetities voor de startzondag en de nodige vakantiegangers.
Het was wat ’’onrustig’’ zal ik het maar noemen, onderling veel gepraat. We zullen het maar op enthousiasme steken. Volgende week wil ik daar toch echt weer aan werken dat er RUST is tijdens de repetities, het gebabbel en drukte leidt mij erg af en komt ook mijn gehoor niet ten goede. Na afloop had ik een tevreden gevoel! Heerlijk gewerkt en het nodige in de steigers gezet.

Met het gemengd koor Huijbergen heb ik afgelopen zondag al een viering gezongen. Volgende week beginnen we met de repetitie, deze woensdagavond is er nog gelegenheid voor iets leuks: een BBQ. Ik hoop dat ze een leuke en smakelijke avond hebben.

Het dameskoor Ossendrecht is al weer een paar weekjes aan de slag, zij zijn weer gevraagd om op op 8 september in Berendrecht te komen zingen. Altijd een behoorlijke kruif. De mis van 10.30 uur en de mis van 12.00 uur. Tijd om te eten is er amper, snel een boterhammetje met een slok meegebrachte koffie aan het zijaltaar.
Om 16.00 uur is er een sluitingslof in Ossendrecht.

Dit weekend heb ik met Adrie nog een klein uitstapje. Dit weekend dus nog vrij, daarna zit er de komende maanden geen vrije zondag meer in.

Ik begin er weer plezier in te krijgen!


Theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''