Wat een besparing op maandagmorgen



Wat een besparing op maandagmorgen!!


Wat een besparing op maandagmorgen, wat een kop van een nieuw bericht. Maar waar. Nou……..

Vorige week zag ik bij de Lidl een keukenmachine in de aanbieding, maandagochtend, nu voor €€€€€€€!!!!!!!!! Ik had het plaatje opgeslagen en werd er vanmorgen aan herinnerd. Nu was de melk toch bijna op dus een ritje naar Lidl was gewenst.
Daar aangekomen bonsde mijn hart, zou het wat zijn???!! Er stonden zeker zes dozen met het door mij gewilde machine.


Eerst eens kijken wat het allemaal kan: hakken, snipperen, frites snijden, kneden, shakes maken, raspen van grof tot fijn, veel plek innemen op de aanrecht of kast, berg afwas na het hakken van een uitje, enz, enz.
Voor het snijden van frites( dat doe ik meestal voor twee personen met de hand) heb ik in de kelder nog een echte, stevige fritessnijder. Voor het hakken van peterselie? Een zeer handig hakselpotje bij mijn staafmixer. Voor het schaven van kool? Een heel handige groenteschaaf, neemt geen plaats in in de kast. Kneden!!!!!!??? Nou daar heb ik een supermixer voor die zonder een kreun te laten het zwaarste deeg kneedt tot het door mij gewenste resultaat. Tja…….. waarom zou ik die keukenmachine kopen???? Voor de lol??? Heb ik het ding nodig??? Nee. Is het handig, zelfreinigend? Ook nee.

Ik wist het in eens heel zeker: niet doen!! NIET DOEN!!!!

Heel tevreden stapte ik op de pakken melk af en zette twee pakken in mijn karretje, en vooruit ook nog een pak karnemelk! Op de terugweg naar de kassa kwam ik langs het ‘’Amerikaanse Aktie’’ gedeelte. Deze week Amerika week.
Nou daar vind ik vast niets tussen, dus ik loop onverschillig langs de rekken. Plotseling ziet mijn oog iets!!! Ja, nee, zouden ze het zijn???!!!


AMERICAN JELLYBEANS! Hè, nee!! Getver! Ik ben geen snoeper maar jellybeans vind ik onweerstaanbaar. De winkeljuffrouw ziet mij twijfelen en zegt als klap op de vuurpijl: ‘’ze zijn toch lekker, ik heb er vanmorgen gelijk gekocht’’. BOEM, KNAL, TOINK, VERKOCHT!! Zes zakjes in de kar geladen.
Ik had zojuist een besparing gedaan van € 39.99!!

Ik zit nu achter de pc met een zakje van die boontjes voor mij en proef er van iedere kleur twee. Dan gaat het zakje de kast in! O lekker, de witte zijn roomsmaak. Lekker joh, kan geen keukenmachine tegenop!
Fijne dag!!
Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''