Pompoensoep!


Pompoensoep!

Morgenavond gaat het er dan toch maar eens van komen, pompoensoep maken!
Vorige week waren we te eten gevraagd bij vrienden en die serveerden een heerlijke pompoensoep. Iedereen riep dat er niet veel smaak aan zat, niet de moeite om te maken, enz. maar na dit bordje soep denk ik er even anders over. Morgen krijgen we gasten en die ga ik eens een bordje pompoensoep voorzetten. Afgelopen jaren niet verder gekomen dan het balkon versieren met pompoenen die door schoonvader met veel zorg gekweekt waren maar gisteren bij mijn Turkse groenteboer een mooie, klein, eetbare pompoen gekocht. Het volgende recept ga ik op deze oranje vrucht loslaten:

Benodigdheden voor 4 personen
lepel boter
lepel olie (plantaardig)
2 grote ajuinen
5 worteltjes
5 tomaten
pompoen liefst de oranje ( als je graag dikke soep hebt zorg dan dat het vruchtvlees amper onder staat)
1 liter groentbouillon
1 of 2 teentjes look geperst naar smaak
peper uit de molen en snuifje zout
snuifje suiker
koriander
peterselie
een beetje roomculinair dus geen echte room

Bereiding
Ajuin laten aanfruiten.
Worteltje en tomaten toevoegen.
De pompoen en de bouillon bijdoen.
Op een laag vuur 30 minuten laten sudderen suiker toevoegen.
Mixen met staafmixer tot een gladde massa.
De kruiden toevoegen alsook de roomculinaire

Ik laat weten hoe het was!


Theo
PS. gebruik wel een eetbare pompoen!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''