Verwen je Hond!


Hallo allemaal,

Jullie weten nog van ons bezoek aan Rotterdam en ons verblijf daar. Natuurlijk moeten we dan ook boekhandel Donner even bezoeken, voor kookboeken en muziek. Voor de kookboeken vlieg ik altijd gelijk naar de bovenste etage want daar staan de overgebleven exemplaren die vanwege beduimeling of restant, voor een habbekrats worden verkocht.
Terwijl ik daar rond liep viel mijn oog op een omslag met een hond met een servet voor. Verwachtingsvol zij blik gericht op wat komen gaat. Kookboek? JA kookboek! Ene mevrouw Ingeborg Pils heeft de moeite genomen om er een boekje over te schrijven. Of het goed verkocht is, of dat het enige exemplaar niet ging weet ik niet maar Donner wilde er voor € 3.50 heel graag vanaf. Omdat ik er toch al 2500 bezit leek mij dit wel een leuke aanvulling en daarbij komt dat wij TWEE honden hebben rondlopen die iedere dag weer vol verlangen naar hun ban staan uit te kijken.
De ondertitel is koeken en bakken voor je hond en inderdaad er worden recepten gegeven voor het bakken van koekjes. Koekjes tegen velerlei kwalen maar ook voor het lekker( amandelspijskoekjes).

Vanmiddag had ik even tijd en heb ik van simpel deeg, pasta deeg, een blad vol hondenkoekjes gerold. Het pastadeeg verruikt met majoraan en Hollandse thijm. Het maken verliep vlot, en na 20 minuten in een oven van 180 graden was het baksel heet en klaar.
Na afkoeling nam ik een homemade koekje mee naar de bank waar een van onze teckels de middag lag te overdenken en presenteerde mijn baksel. Hij moest er even voor wakker worden want zijn overpeinzingen bleken niet oppervlakkig. Na voorzichtig ruiken werd het eerste koekje genuttigd. Nou…….ja…… daar lust ik wel meer van!!! De andere teckel nam de versnapering mee naar zijn mand ( het leek of hij het eerst wilde ontleden alvorens eraan te beginnen) maar even later hoorde ik hem knisperen en was ook hij tevreden.
De koekjes inmiddels in een leeg blik gedaan en geloof dat de actie geslaagd is. Willen jullie ook bakken??

200 gram tarwemeel
1 ei
enkele lepels water
flinke scheut olijfolie
wat kruiden naar eigen idee in mijn geval wat thijm en majoraan

Kneed hier een sopel niet plakkend deeg van, als het plakt zit er te veel water bij en moet je meel toevoegen.
Laat het deeg een uurtje rusten, rol het uit, snijdt er koekjes van ( fantasie!!!!!) en bak het in een oven van 180 graden. Ongeveer een 20 minuten, of tot de koekjes een mooie kleur hebben. In de open lucht laten afkoelen. Dan komt de grote test valt het in de smaak!!!!????!!!
Niet? Presenteer het hapje dan met een dip als borrelhapje voor vrienden en bekenden.

Veel plezier!!

Theo

Reacties

Anoniem zei…
hallo theo
leuk hoor dat recept
ik ga het vast een keer proberen
groeten annie
hier de link naar mijn sites
http://littlebluebutterfly.punt.nl/
http://littlehummingbird1961.spaces.live.com/

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''