de Partypan!!



Hallo allemaal!

Geloof het of niet maar ‘’de Partypan” is al enkele jaren mijn favoriet! De eerste kocht ik voor nog geen tien euro in Hamburg in een Turkse bazaar op de Reperbahn( of all places). Een groot ding met grote glazen deksel. Ik zag er wel wat in, lekker op het terras bakken en braden. Dat kwam ook uit, sindsdien gebruik in de partypan dan ook geregeld. Ook in de keuken is hij handig want je kunt er erg lekker en snel rijst in opbakken, ook gewoon in de keuken, met een dikke houten snijplank over de gaspitten.

Dit jaar zat er een klein formaat van deze pan in Adrie zijn kerstpakket. Afgelopen dagen heeft dit pakket( heel keurig verpakt als een fruitmand) te kijk gestaan maar vanmorgen heb ik het plastic verwijderd en de Italiaanse ingrediënten verdeeld over kast en buren. De kleine pan heb ik uitgewassen en bij zijn grote broer gezet. Er zat ook een handig en overzichtelijk kookboekje bij met recepten speciaal afgestemd op dit ‘’kookding’’.
Je kunt jaren zonder tot je er eentje hebt gehad! Zo gaat dat met kookdingen. Een krokettenmachientje? Evenzo!!! Een aardappelpureepers? Ja, je kunt niet zonder!!! Een gietijzeren Tsjechische vleesmolen? BINGO!! Met een beetje geluk vind je leuke koopjes bij de Kringloper of tweedehandszaak, afdankertjes van mensen die denken dat ze zonder kunnen!!!! Ja, ja!! Die moeten na een jaar weer op zoek, want… het was zo handig!!!!

Mocht er nu nog een lezer van mijn blog een pompoenenkookboek bezitten en denken: wat moet ik er mee??!! Meld je dan even!!

Over een paar dagen vertrekken we weer voor een weekje naar Berlijn, zonder partypan!!
groeten!!
Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''