Misteltoe op balkon! Camelia in bloei!


Hallo allemaal!

Twee jaar geleden kocht ik in Wijchen een prachtige tak mistletoe vol besjes. Thuisgekomen het bosje met een rood lint boven de voordeur gehangen en afgewacht wie er aan de deur stondJ.
Op internet eens opgezocht waar en hoe de mistletoe nou precies groeit. Dat bleek een heel ingewikkeld proces van vogels, bessen eten, uitkakken en veel geluk hebben. Enkele bomen waren gevoelig voor de parasiet, waaronder een appelboom!! Nou, wie mij kent en weet dat we op het terras twee appelbomen(met ieder jaar appels) hebben voelen het al aankomen.
Een besje gedroogd, een sneetje in de bast van de appelboom gemaakt, besje erin gestopt en………totaal vergeten!!!!

Tot vorig jaar. In januari liep ik naar de groentekast en keek eens om me heen, alles kaal maar zag er goed uit. Maar, wat zijn dat voor een groene blaadjes aan de appelboom!!!???!? Er zaten vier blaadjes mistletoe aan!!! De appelboom heeft het ook afgelopen jaar, zij het met wat extra voeding, goed gedaan.

Gisteren was het heerlijk zonnig weer en het was aangenaam op het terras. De mistletoe heeft het ook dit jaar goed naar zijn zin en heeft meerdere blaadjes gekregen. Nee, takken verkopen zit er de eerste vijftien jaar nog niet in, maar mijn opzet is goed gelukt!! Bovenstaande foto is van internet, de onderstaande is onze eigen ‘bos’.

en nu ik toch aan het opscheppen ben over mijn groene vingers, ook even een plaatje van de camelia.


Deze plant stond een beetje verscholen tussen andere planten tot ik enkele weken geleden zag dat er volop knoppen en bloemen in zaten!! De camelia staat nu op een mooi zonnig plekje waar we er goed naar kunnen kijken. Ook de wilgenkatjes staan op uitkomen!! Het voorjaar komt eraan!!

Theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''