Wat is dit????

Een jaar of 16 geleden liep ik door de stad en kwam lang de Emmauswinkel, toen gevestigd op de Grote Markt, Bosstraat. Ze hadden er altijd aardige dingen voor een schappelijk prijsje. Dus altijd even naar binnen en rondneuzen tussen de spullen.
Ook die keer.
De toonbak was voorzien van een glazen plaat met daaronder de ‘’kostbaarheden’’. Bij het afrekenen moest ik ook daar altijd even kijken. Die keer lag er het afgebeelde ‘’ding’’. Voor fl 2,50 kon het van eigenaar veranderen en dat leek mij geen slechte koop, al wist ik niet wat ik er mee moest!

Een tijdje heeft het bij ons in de vitrinekast gelegen maar na de verhuis was het ‘’ding’’ plotseling weg. Nou weg, gewoon even niet te vinden. Op gezette tijden schoot het mij weer te binnen en zocht ik keukenlades, kastjes en dozen in de kelder door op zoek naar ‘’het dingetje’’. Geen resultaat.
Als ik weer eens Tussen Kunst en Kitsch zag moest ik aan dat ‘’ding’’ denken en sloeg ik weer aan het zoeken. Niet meer gevonden!!!

Tot een maand of drie geleden de koelkast de geest gaf. Het apparaat moest uit de bijkeuken en zodoende moest de HELE bijkeuken op zijn kop gezet worden. Kast eruit, diepvries erin, kortom een verbouwing.
Na veel timmeren, hameren en zwoegen viel het kastje uiteen en kon ik de honderden verzamelde doosjes in de vuilnisbak gooien. Er stond ook een aspergemandje in met daarin: het verloren geraakte ‘’ding’’.

Dus mijn vraag: wat is dit voor een ding?

Groeten,
Theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''