Op naar huis!



Donderdag, 27 november 2008. Reisdag.

We zijn bijtijds uit de Italiaanse veren en staan om vijf voor zeven in de eetzaal. De koffie is klaar, broodjes in de mand en de ober is even zonnig als altijd. Veel trek heb ik niet en beperk mij tot koffie.
7.15 uur kuieren we met onze nieuwe koffer de deur uit op weg naar de tram. Alles verloopt gladjes. De Leonardo-expres arriveert op tijd en we zitten in een rustige coupé.
Als we op de luchthaven aankomen zoeken we even op de tv schermen waar we moeten zijn en belanden in een grote zaal met mensen die wachten op de veiligheidscontrole. Wat een bottelnek lijkt gaat eigenlijk best vlot. Mijn handtas moet alleen gecontroleerd worden. Normaal moet je alles zelf open doen en eruit pakken maar hier wordt het allemaal voor je gedaan. De controleur wandelt door mijn tas alsof het de zijne is. Niets gevonden!

We gaar richting gate B2 en slenteren daar nog wat rond. Het ziet er allemaal lekker rustig uit en ook het aan boord gaan is een fluitje van een cent. We hebben plaatsen bij de nooduitgang gekregen zodat we een stuk ruimer zitten dan op de heenreis.
Vlucht gaat voorspoedig en Rotterdam komt in zicht. Wat een relaxte toestand als jje dat vergelijkt met Schiphol! Als we in de aankomsthal staan begint de band al te draaien en komen de eerste koffers voorbij. Ik zoek de autosleutels alvast op en we lopen het gebouw uit naar de parkeerautomaat. Daar doneren we nog eens € 46.00 voor het parkeren van de auto en nog geen tien minuten later zijn we op weg naar huis. Tjonge wat gaat dat lekker!
Rond 14.00 uur staan we in Ossendrecht voor de deur en zijn de honden helemaal door het dolle. Ma heeft soep en broodjes voor ons.

Dan gaan we op weg naar huis! Ook weer heerlijk om thuis te zijn. Ik besluit eerst mijn bril even onder de kraan te houden maar deze breekt in tweeën.
Was in de machine, post sorteren, plantjes gieten en de verwarming wat hoger.
We zijn weer thuis!
Theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''