Party/ Pizzapan


Hallo allemaal!

Het is weer zover!!! Daar zijn we weer met de partypan! Bij mooi weer is het DE ideale manier om lekker buiten te eten. Gisteren de mosselen gezellig aan tafel gekookt(half kopje wijn en lekwater, hand verse soepgroente, zorgen voor een perfect resultaat) vandaag gaat er een gekochte pizza in.

Enkele weken geleden kocht ik van een Italiaans merk drie pizza( drie was de aanbieding, net zo duur als twee van die dozen). Omdat het toen ook zo’n stralend weer was werd de partypan buiten gezet en zouden de diepvries pizza’s daarin worden bereidt.
Een beetje zorg had ik er wel over want zouden ze wel goed warm worden, niet verbranden. IJs aan de bovenkant en zwart geblakerd aan de onderzijde? Maar het mooie weer en het gezellige buiten trok harder en ik was zelfs bereid daarvoor ijspizza te eten met verkoolde bodem( in ieder geval knapperig).

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de pizza’s in de koelkast had gelegd zodat de vries eruit was. Daarna de pan op 2 ½ gezet, scheutje olie over de bodem verdeeld en HUP de pizza erin en deksel erop en terug gezet op 2. Na 10 minuutjes rook het heerlijk en de bovenzijde van de pizza bubbelde zachtjes. Zou het me deze keer lukken????

De eerste eruit(kip/bacon)en de andere erin(Hawaï) en op de zelfde manier. Terwijl we smikkelde van de eerste werd de tweede even warm en smakelijk als de eerste en kon deze zo, op de schaal, in stukken gesneden worden. glaasje rosé erbij van wijnhuis Horstink (www.horstinkwijn.nl ) uit Hoogerheide, zonnetje en lekker makkelijk smikkelen . vandaag, weer zo’n stralende dag, haal ik dit kunstje nog eens uit.
Fijn weekend!

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''