Een mazzeltje

Mazzeltje!


Enkele jaren geleden kregen we een mooie bureaustoel van de buren vanwege de aanschaf van een nieuwe. Wij hadden er wel eenje maar die was na 4 bekleden wel aan vervanging toe.

Terwijl ik liep te denken om de huidige bureaustoel maar weer eens te voorzien van een ander stofje zag ik in de NRC een advertentie waarin prachtige houten bureaustoelen stonden. Fraai maar ook prijzig.
Het had ook geen haast, we ‘’zitten’’ nog, maar het idee bleef hangen. Zaterdagavond ben ik naar de schouwburg geweest omdat Adrie meezong met het MMK. Op de terugwegliep ik langs de Kringloper. Een leuke winkel waar je voor niet veel geld erg leuke dingen kunt kopen, alles is tweedehands.
Het was donker maar in het schijnsel van de lantaarn viel mijn oog op iets bruins, een stoel? Een krukje? Nee, maar, wat een toeval, dit ziet er goed uit! En houten bureaustoel zo te zien. Ik heb thuis gelijk opgeschreven dat ik maandag eerst naar de Kringloper moest om eens te kijken.

Maandagmorgen om 9.30 uur stond ik voor de deur. Het licht was aan en daar stond hij dan, precies wat ik bedoelde!
Terwijl ik naar de kringloper ging heb ik lopen bedenken wat mijn maximum zou zijn. Goed, niet meer dan € 50.00 !
Eerst even zitten, lekker zeg, nou dan toch maar even op het prijskaartje kijken. VERKOCHT! Dat viel reuze mee, € 37.50 om mee te nemen.
Thuisgekomen even de het mechanisme gesmeerd en het hout in de was zetten. En tevreden het geheel bekijken.

De kleur is perfect, de stoel zit lekker en dat alles voor € 37.50.

Een mazzeltje dus.
Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''